Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Emne: 2 ekstra skærme til en iMac Sendt: 22-Januar-2011 kl. 23:40 |
Halløjsa,
jeg har fået storhedsvanvid og vil gerne have koblet 2 ekstra skærme til min iMac 20" (tidlig 2009)
Er det overhovedet muligt og hvis ja, hvad skal jeg bruge?
Der er jo kun en mini displayport på iMac'en
På forhånd tak
|
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 01:40 |
Du skal nok over i sådan noget fra Matrox, men det koster lidt: http://www.matrox.com/graphics/en/
|
 |
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:18 |
Takker for forslag :)
Har lige selv fundet den her, som jeg tror jeg vil afprøve. Den er ikke så dyr igen:
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_adapter_kabel/usb_20_til_dvi_hdmi_converter_3894_da.html
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19834
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:34 |
edtwodth skrev:
Jeg har fået storhedsvanvid og vil gerne have koblet 2 ekstra skærme til min iMac 20" (tidlig 2009) |
Hvad skal skærmene vise? Et stort skrivebord du kan køre frem og tilbage mellem skærmene, eller det samme på begge skærme? Klaus
|
|
 |
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 10:49 |
Stort skrivebord / hver sit skærmbillede
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 11:40 |
edtwodth skrev:
Stort skrivebord / hver sit skærmbillede |
Hvis du ikke har 2 udgange på din mac, så kræver det en form for spiltterhardware der kan fortælle din mac hvor stort et skrivebord der er til rådighed på skærmene til sammen. Jeg kan ikke huske at have set sådan et stykke hardware, så du skal have fat i en form for et eksternt grafikkort til skærm nummer 2. Klaus
|
|
 |
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:36 |
KlausDM skrev:
edtwodth skrev:
Stort skrivebord / hver sit skærmbillede |
Hvis du ikke har 2 udgange på din mac, så kræver det en form for spiltterhardware der kan fortælle din mac hvor stort et skrivebord der er til rådighed på skærmene til sammen.
Jeg kan ikke huske at have set sådan et stykke hardware, så du skal have fat i en form for et eksternt grafikkort til skærm nummer 2.
Klaus
|
Jeg har, som jeg skrev tidligere, fundet den her, som ser ud til at virke:
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 14:22 |
edtwodth skrev:
Jeg har, som jeg skrev tidligere, fundet den her, som ser ud til at virke:
|
Der er jo kun at prøve.... Klaus
|
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 20:46 |
ja det anvender displaylink teknologien - så det kan sagtens anvendes - men styr dit storhedsvanvid ;-) - ingen skærme over 1600x1050 og ingen video på de skærme du kobler på. ellers kløjs maskinene totalt i det tænk over at du kaster det hele gennem usb-porten og dette er en synkron protokol der anvendes så 2 motorveje flettes sammen til en!. Den bedste løsning er rent faktisk den med matrox. du kan købe et mini DP til DP kabel og sætte i den. men det skal være identiske skærme - den kan ikke håndtere forskellige opløsninger
|
 |
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 23-Januar-2011 kl. 21:57 |
claus_jac skrev:
ja det anvender displaylink teknologien - så det kan sagtens anvendes - men styr dit storhedsvanvid ;-) - ingen skærme over 1600x1050 og ingen video på de skærme du kobler på. ellers kløjs maskinene totalt i det tænk over at du kaster det hele gennem usb-porten og dette er en synkron protokol der anvendes så 2 motorveje flettes sammen til en!. Den bedste løsning er rent faktisk den med matrox. du kan købe et mini DP til DP kabel og sætte i den. men det skal være identiske skærme - den kan ikke håndtere forskellige opløsninger
|
:) Det skal kun anvendes til twitter, chat, mail osv.
der skal kobles 2 skærme til min iMac. Den ene bliver koblet til ved hjælp af dvi til mini displayport og den anden skal så køres via usb
|
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 19:24 |
tja så burde det virke.
|
 |
edtwodth
Guld medlem
|
Sendt: 24-Januar-2011 kl. 21:52 |
claus_jac skrev:
tja så burde det virke.
|
Det håber jeg :) Skal lige have købt skærmene, og så skal jeg nok give lyd om det fungerer.
|
|
 |