recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS 411+ og valg af hdd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS 411+ og valg af hdd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS 411+ og valg af hdd
    Sendt: 23-Januar-2011 kl. 21:18
Hej Recordererer...

Jeg er overbevist om at en Synology DS 411+ er det rigtige valg for mig, vi er ved at købe hus - og vil have alle vores bluray og dvd film og serier "digitaliseret" inden vi flytter ind. Embarrassed

Jeg kan simpelthen ikke finde en (2TB) harddisk som bare virker plug and play. Jeg er/var rimelig hooked på Samsungs F4EG (HD204UI), hvor både pris (enterprise-diske er overkill for mig, det er ikke en server der skal stå tændt 24/7, men når behovet er der), størrelse, varme udvikling og støjniveau tiltaler mig, men iflg. denne tråd som jeg har fulgt i et par måneder nu, så ser der ud til at være en del problemer, også selvom man opdaterer harddiskens firmware og NAS'en med en update fra Synology.

Hvad gør man lige? Så vidt jeg kan se, så er der ingen harddiske der bare virker problemfrit når man smider dem i NAS'en... Jeg har læst flere tråde, her på boardet også, hvor folk bruger Samsung disken - det kunne jeg jo også gøre, men når den ikke er officielt understøttet... bla bla... jeg mangler noget input, så jeg kan træffe den bedste beslutning! Smile
Mvh. Allan
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 21:24
Mine Hitachi 2TB kører fint, og den har praktisk talt været tændt 24/7 pånær når jeg har været på ferie.
De ligger på cirka 43-46 graders varme ved brug, hvilket er fint for mig, og de er også rimeligt støjsvage synes jeg.
De var tilmed billige.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 21:26
Hej Mureren

Tak for dit svar - jeg går ud fra at det er denne disk du bruger? Der er intet med fw-opdateringer mv.?
Mvh. Allan
Til top
Barzog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:03
Jeg kører med 4x Seagate ST32000542AS 2Tb diske, den kører også 24x7 og jeg har ikke haft behov for firmware opdateringer eller lignende.
Temp ligger på 34-35grader.
Onkyo TX-NR808, Samsung M86-46, B&W 685, HTM61, Dune HD Smart, Ps3, osv.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:26
Det er vist korrekt, men de er vist steget i pris siden jeg købte for over 6 måneder siden!
Kan se der er mange andre alternativer, nogle billigere endda.
Hvorfor kigger du ikke bare på deres kompatibilitetsliste, og vælger den billigste derfra?
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 09:43
Jeg bruger WD20EARS i min DS211+, og de bliver kun 30 grader varme, og er ellers stort set lydløse. Dog kan det anbefales at køre programmet wdidle3 inden du sætter dem i NAS'en.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Hvorfor kigger du ikke bare på deres kompatibilitetsliste, og vælger den billigste derfra?
Jeg har skam været igennem kompabilitetslisten, flere gange! Smile Jeg søger jo bare lidt videre, for at høre hvad folks erfaringer med de forskellige diske er, og jeg har endnu ikke set en - hvor der ikke har været et eller andet "galt". Men det er ikke altid lige til at se om det beskrevne problem er en "engangsforestilling", eller om er det er mere generelt.  Det er også derfor jeg leder efter input her på boardet, da der jo efterhånden er ved at være en del der har en Synology NAS - og har noget erfaring Wink

Oprindeligt skrevet af Barzog Barzog skrev:

Jeg kører med 4x Seagate ST32000542AS 2Tb diske, den kører også 24x7 og jeg har ikke haft behov for firmware opdateringer eller lignende.
Temp ligger på 34-35grader.
Tak for det, god info :)

Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Jeg bruger WD20EARS i min DS211+, og de bliver kun 30 grader varme, og er ellers stort set lydløse. Dog kan det anbefales at køre programmet wdidle3 inden du sætter dem i NAS'en.
Lightyear - tak for tippet vedr. WD diskene. Jeg havde ellers afskrevet dem helt...
Mvh. Allan
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 16:25
Jeg har 3 stk Seagate 2TB ST32000641 som kører i en DS410. Ligger og svinger mellem 29 og 30 grader. Kører også uden problemer.

Redigeret af Hanzoy - 24-Januar-2011 kl. 18:04
Til top
Bjornstad Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 17:03
Jeg har for knap 1 måned siden købt en DS 411+ og 2 x Seagate ST32000542AS diske.

De blev bare installeret uden firmware upgrade, og kører helt uden problemer. Deligger på en 25-40 grader alt efter belastning.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 19:50
Den nye Seagate http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4406933 er lige røget på Netgears kompatibilitetsliste: http://www.readynas.com/?page_id=82, så nu krydser jeg bare fingre for at den snart kommer på Synologys liste... Så bliver det min kommer NAS-disk.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 19:28
Kan se at den nye disk du henviser til DanishBacon er med SATA 6GB interface. Kan man benytte et interface med 3GB til denne ? Tænker på at de fleste NAS idag er med SATA 3GB interface.

Mvh. Torben
Til top
Hogarth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 19:57

Hej..

Hvorfor er valget faldet på en DS 411+..? kunne en DS 410 ikke klare opgaven? (du spare 1000 bobs)..
Jeg har selv lige købt en DS 410 med 4 stk. WD20EARS sammen med en Boxee Box og det spiller altså max..Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu