recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV eller WD TV Live...??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV eller WD TV Live...??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas__H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV eller WD TV Live...??
    Sendt: 24-Januar-2011 kl. 17:02

Jeg vil gerne afspille hjemmevideo, film (rippede), se billeder og høre musik på min fladskærm. Hvilken midieafspiller skal jeg vælge:

Apple TV eller WD TV Live...??

Netværk kører jeg via kabel, altså ikke trådløst.

WD TV Live:
Full HD (1080), 'æder' alle filtyper uden problemer

Apple TV:
købe/leje film via fx. amerikansk iTunes konto, HD (720)

Den umiddelbare forskel er at jeg ikke kan leje film/serier via WD TV. Men kan Apple ellers alt det WD TV også kan...??
Er der problemer med at smide en extern HD til Apple, hvor filerne kommer fra en alm pc og ikke en mac...?? Mener der kan være problemer med at læse en ext. pc harddisk på en mac...??
Hvad med menuerne på de to - er de lige gode/overskuelige...??

Glæder mig til at høre hvad I har at sige... :o)

Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 17:18
AppleTV er ikke at sammenligne med wdtv, med mindre du jailbreaker, og laver nogle software modificeringer så du kan køre XBMC, og endnu er det endda under udvikling, så du får ikke et stabilt system på atv2 endnu.

for at købe og leje film via atv, så skal du også ud og rode med noget opsætning af dit netværk, så det for appletv'en ser ud til at den er på et amerikansk netværk.

men med appletv, så får du også en fed løsning med itunes og deres airplay, som jeg ikke tror der er noget tilsvarende i wdtv.

så jeg vil sige, vil du ha noget der bare virker out of the box, så er det wdtv, vil du gerne rode med opsætning, jailbreaking, tweeking, osv, så er det en atv2 du skal vælge.

jeg har haft/ har begge dele, og jeg er klart til appletv, men nu, og planlægger da også at den snart skal afløse min macmini som mediecenter, da jeg stort set kun streamer fra NAS. men jeg har så også lysten til at rode med at få det til at køre, og atv kører bare ikke optimalt endnu mht. 720P+ streaming via xbmc, men det kommer, og der udvikles på det i et godt tempo.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2011
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 21:53

Vedr. ændring af netværket:

Mjarh, det er nu ikke min oplevelse, at der skulle ændres noget i netværksopsætningen for at snyde iTunes shoppen i Kamerika (man kan vel heller ikke snyde med IP-adressen, men det aner jeg ikke noget om)

Anyway - leje af film i iTunes Store USA foregår jo altsammen med diverse gavekort-koder og fake fysiske adresser i USA, som er velbeskrevet på nettet. Det har i hvert fald virket for mig helt uden bøvl med en ATV2.

Redigeret af Tonedøv - 24-Januar-2011 kl. 22:00
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 08:56
Havde tidligere WD TV (ikke Live), men valgte at prøve Apple TV 2.

Har jeg ikke fortrudt, men jeg benyttede mig i forvejen af iTunes - herunder køb/leje af film og tv-serier via en US iTunes konto. Dette og muligheden for at benytte iPad både som remote, men også som streamer via AirPlay, gør at jeg finder Apple TV ganske fornøjelig. Menuer, opsætning m.v. er også meget nemmere og flottere på Apple TV.

Hvis du primært skal rippe DVD'er (eller downloade fra nettet - host, host) skal du vælge WD TV. Så er du fri for konverteringshelvedet.

Jailbreak af Apple TV vil hjælpe, men det er altså ikke helt klar endnu. Som en anden skriver ovenfor.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:21
Jeg har en ATV2 og oprettet en amerikansk konto men når jeg vil aktivere mit giftcard vil iTunes ikke godkende den. Hvad skal der mere til?
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:29
Kan iTunes måske være svuppet tilbage til den danske Store ?

Alternativt er der måske noget galt med Gift Card ?
< ="" id="dstb-id"> // < ="" id="dstimer"> //
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 13:57

Da jeg ville aktivere mit giftcard gik det fint indtil sidst i registreringen da ville iTunes ikke acceptere mit Mastercard da de kunne se det ikke var et US mastercard. Hvad gør man så?

Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 14:06
Har ikke lige iTunes her, men frit fra hukommelsen:

Du skal svare nej til creditcard, i den dialogboks, hvor du bliver spurgt ("None" tror jeg, valget hedder) - fordi du netop betaler med Gift Card fra en skummel netudbyder, der ved, at penge lugter ikke...

< ="" id="dstb-id"> // < ="" id="dstimer"> // < ="" id="dstb-id"> // < ="" id="dstimer"> //

Redigeret af Tonedøv - 25-Januar-2011 kl. 14:08
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 14:08
Det må jeg prøve. Takker for svaret
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 14:16
Gik bare ikke da der skal afkrydses under Payment MethodeCry
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 16:01
Vælg US Itunes og gå ind i app store og find et gratis program. Her kan du vælge "none" som betaling ved oprettelse af din brugerkonto...

Redigeret af MichaelA - 25-Januar-2011 kl. 16:02
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
torfinnk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 19:31

From the top of my head

På iPad kan man (regner med det dur på iPhone også), gå til app store, uden at være logget ind på iTunes, vælg et gratis program og installer det. Da bliver man spurgt om at logge på. Vælg ny account og opret en konto.

Forskellen på at gøre det på denne måde mod den traditionelle måde er at her kan man vælge betaling=None 

En US navn og adresse kan man få fra fakenamegenerator.com, men man skal bruge email adr der dur. Jeg har bare oprettet en ny hotmail og tilføjet us foran @: email@hotmail.com -> emailus@hotmail.com, gør det nemt at huske

Man kan købe et iTunes giftcard fra fx Hurtigegavekort.dk. Køber man et giftcard i fx. Fona står der på at det kun er gyldig i dansk iTune store

Håber dette hjælper lidt

/Torfinn
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu