Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
toffo
Junior bruger
Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
|
Emne: Stadig problemer med Samsung og kanal sortering!! Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:23 |
Hej alle.
Jeg har købt mig et Samsung UE55C6005 og jeg er ved at være godt træt af det med kanal sortering.
Jeg har læst mig frem til man skal ændre region fra Nordic (ND) til Europe (EU) gennem en speciel menu man får frem ved at slukke for tv'et, trykke nogen knapper i en rækkefølge og så tænde igen.
Det har jeg prøvet, men når jeg får menuen frem kan jeg IKKE vælge at skifte region. Muligheden er der, men når jeg prøver at vælge det springer den over. Altså hvis vi siger der er 5 valgmuligheder på listen, springer den over mulighed 2 og 3. Virkelig irriterende.
Jeg kan læse mig frem til mange får det til at virke med denne ændring. Men hvorfor kan jeg ikke ændre dette og komme til at sortere kanaler? Det er VIRKELIG frustrerende. TVet har nyeste firmware. Går jeg ud fra. For den vil ikke finde software jeg har på USB stick. Jeg ved jeg har gjort det rigtigt. Men det til side. Det er region problemet vi er ved :)
Nogen der har en løsning?
(Jeg kører med TV'ets DVB-C tuner og fuldpakke fra YouSee. Der er ingen boks eller kort eller noget her. Det kører over den lokale antenneforening)
Redigeret af toffo - 25-Januar-2011 kl. 22:26
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:25 |
toffo skrev:
|
Aflevere fjernsynet hvor du har købt det? Klaus
|
|
 |
toffo
Junior bruger
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:27 |
KlausDM skrev:
toffo skrev:
|
Aflevere fjernsynet hvor du har købt det?
Klaus
|
Havde godt nok regnet med bedre rådgivning her fra forummet....
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:33 |
toffo skrev:
|
Undskyld, det var en joke. Samsung og kanalsortering er oppe mindst en gang om måneden. Min fejl. Klaus
|
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:36 |
toffo skrev:
|
Synes du selv at det er et godt råd at man skal rode i uautoriserede service menuer med risiko for at ødelægge TVet?
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
toffo
Junior bruger
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:37 |
Undskyld, det var en joke.
Samsung og kanalsortering er oppe mindst en gang om måneden.
Min fejl. Klaus [/QUOTE]
Helt i orden. Kunne godt bruge lidt humor lige nu.
Jeg har set der er mange emner om det men jeg har ikke kunne finde nogen der hjælper mig. For jeg kan ikke ændre region på TV'et selvom jeg følger de guides der er. Som jeg beskriver ovenfor.
Så efterlyser hvordan man ændrer region. Nu når jeg ved hvordan man kommer derhen til hvor man skal ændre region, men jeg ikke kan, fordi den bare hopper over den valgmulighed, som om jeg ikke MÅ ændre det :(
JesperLund - Ville du ikke synes det er træls man ikke kan sortere kanaler når man har omkring 60 at skulle holde styr på. Det er en så basal funktion som der burde være understøttet af et tv fra 2011. Ja det er produceret i 2011 det jeg har fået her. Så det er så nyt som det kan være... Det er en meget vigtig ting der mangler. Og det er sgu skuffende når det tv er så dyrt.
Redigeret af toffo - 25-Januar-2011 kl. 22:39
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:41 |
Hvorfor vil du ændre region på dit tv? kanal sortering er ikke problem på dit tv, du gør det bare ikke rigtigt.
|
 |
brandt00
Junior bruger
Oprettet: 23-Juni-2009
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:46 |
Ville da heller ikke mene at der skulle være noget problem i at sortere kanalerne på det tv.
|
 |
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:47 |
kskruger skrev:
Hvorfor vil du ændre region på dit tv? kanal sortering er ikke problem på dit tv, du gør det bare ikke rigtigt.
|
|
 |
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:47 |
brandt00 skrev:
Ville da heller ikke mene at der skulle være noget problem i at sortere kanalerne på det tv.
|
Kan man på PS C7705 
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:53 |
McNiklas skrev:
kskruger skrev:
|
|
Du kunne starte med, at kigge i brugsvejl. Redigering af kanaler
1. Vælg en kanal, og tryk på knappen TOOLS. 2. Rediger kanalnavnet eller -nummeret ved hjælp af menuen Rediger kanalnavn eller Rediger kanalnummer. ■■ Rediger kanalnavn (kun analoge kanaler): Tildel dit eget kanalnavn. ■■ Rediger kanalnummer (kun digitale kanaler): Rediger nummeret ved at trykke på de ønskede talknapper.
|
 |
brandt00
Junior bruger
Oprettet: 23-Juni-2009
|
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:55 |
Aktiver "Rediger kanalnummer" Og så ind i Kanaladministrat. tryk på TOOLS, rediger kanalnummer og så skulle den være der.
|
 |