|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
need4speed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
![]() Sendt: 30-Januar-2011 kl. 23:27 |
Hey guys :) Jeg har været nede idag og købe en DVB-C Digital TV boks så jeg kan modtage HD kanaler via yousee. Mærket er Ennov, mere info her: Den koster kun 499 kr. hvilket jeg synes er billigt, når den også kan bruges til at optage med. Hvis man indsætter en USB key eller harddisk. Underteksterne virker også helt fint. Har dog kun testet den i 1 times tid, men det hele ser ud til at virke. Så jeg vil mene i ikke går helt galt i byen, hvis i leder efter en kabel TV tuner og har yousee :) Indlægget var egentlig bare for at hjælpe andre i denne her TV boks jungle. |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Tak for orientering. Det må være den samme Ennovia EDC-11R digitalboks der er emnet i denne tråd: http://recordere.dk/forum2/forum_posts.asp?TID=90643&title=ennovia-edc-11-dvbc
|
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
need4speed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
![]() |
Ok jeg vil kigge med i den anden tråd. Tak for hintet.
|
|
![]() |
|
kreissl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() |
Er der nogle der har erfaring med, om de er mindre kritiske med "dårligt signal" end Samsung 3106'eren. Vi har lidt problemer med nogle af kanalerne
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() |
Boksen deler firmware og dermed nok også hardware med BlueTinum BT-DC110 og Clint DC1, så der er en masse ekstra læsestof her:
Bl.a har en del yousee folk problemer med epg :o(
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() |
Generelt er DVB-C meget kritisk med signal og det er en god idé at have god kvalitet på stik og eventuelle fordeler. Stik med plastik indkabsling dur ikke, der bør anvendes F-stik og de er ikke engang dyre ;o) fx disse
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
Hvad er signalstyrken og BER på de kanaler du døjer med? Redigeret af joern.loenborg - 01-Februar-2011 kl. 21:48 |
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ingen problemer i forhold til yousee og signalet. Der fulgte det der kobber/metal stik med i pakken, som Steen6400 henviser til.
|
|
![]() |
|
![]() |
I kan hente den nyeste firmwire her, det var meget enkelt at opdateret firmwiren.
http://www.hotlineservice.dk/da/ennovia-media/category/ennovia-edc-11r |
|
![]() |
|
kreissl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() |
Vores problem er, at vores kabel bliver trukket for langt. Den gode løsning ville naturligvis være at trække et nyt kabel på en anden måde, men den nemme ville være at finde en boks, der var mindre kræsen.
Den eneste rigtige løsning er nok ikke den nemme :-) |
|
![]() |
|
JBoysen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
Er det nogle særlige kanaler du ikke kan modtage? Med dårlige kabler mistede jeg TV3, SVT1 og SVT2 digitalt. |
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
Inden det skulle komme så vidt, besluttede jeg mig for: 1. Købe en billig antenneforstærker til 60,- (hos Harald Nyborg). Den blev placeret allerførst i kæden ved signal indtaget til huset. 2. Gennemgik alle samlinger og satte 2 lag alufolie omkring de "åbne" samlinger (folie skal have forbindelse til skærmkablet) Det hjalp VOLDSOMT meget på problemerne. Min installation gik fra at være ubrugelig til at være brugbar. På alle mine tilsluttede enheder ligger signalstyrken nu i området 90-96% og kvaliteten på 85-90%. Jeg er helt klar over, at jeg stadig har en utidssvarende installation, men jeg kan da glæde mig over, at jeg ser fint TV, indtil jeg får skiftet det hele. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |