Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skodman
Bruger
Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 219
|
Emne: wdtvlive stopper over router. Sendt: 31-Januar-2011 kl. 23:51 |
Hejsa allesammen.
Jeg har et problem jeg håber nogen har en løsning på. Det er:
Jeg ser film (som ligger på min synology nas) over min wdtvlive over netværk igennem en linksys g router. Jeg har 3 bærbar på som køre trådløst over den uden problemer.
Nu skulle jeg se en film på min wdtvlive her til aften også ville den ikke starte filmen og når den endelig gjorde det, stoppede den efter ca. 2 min.Det skal lige siges at min wdtvlive køre kablet til routeren. Jeg prøvede så at streame filmen direkte fra synology nasen og det virkede uden problemer. Så jeg er kommet frem til at det er min router der noget galt med. Nu til spørgsmålet::: kan en sådan bare gå i stykker når det trådløse virker som det skal? Er der nogle der har prøvet sådan et problem som jeg har?
|
 |
Simondog
Bruger
Oprettet: 26-April-2010
Point: 72
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 00:34 |
Jeg har haft et lignende problem som løste sig selv da jeg opdaterede firmware på routeren.
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 00:57 |
Det ku være jeg skulle prøve det...men underligt at det bare lige pludselig sker..den har kørt uden problemer indtil nu??
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 01:02 |
Problemet er den trådløse overførsel. Når det pludselig ikke virker kan det være fordi dine naboer har gang i deres trådløse netværk, eller de bruger en babyalarm, eller deres microbølgeovn... Trådløse netværk virker indtil de ikke virker længere, og så virker de måske lidt igen. Træk et kabel hvis du vil have en garanteret ydelse. 
Redigeret af JesperLund - 01-Februar-2011 kl. 01:03
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 01:13 |
JesperLund skrev:
Problemet er den trådløse overførsel. Når det pludselig ikke virker kan det være fordi dine naboer har gang i deres trådløse netværk, eller de bruger en babyalarm, eller deres microbølgeovn...
Trådløse netværk virker indtil de ikke virker længere, og så virker de måske lidt igen. Træk et kabel hvis du vil have en garanteret ydelse.
|
Nu er det ikke det trådløse der ikke virker,det er kablet til min wdtvlive der laver ged idet. 
Det er det jeg ikke kan forstå.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 01:39 |
Defekt kabel måske?
Hvis det er kablet kommer du ikke længere end switchen i routeren. Får du samme resultat hvis du sætter en switch bag routeren, så WDTV og NAS kun er forbundet i switchen?
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 11:16 |
Når jeg sætter kablet direkte i nas virker det som det skal.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 12:52 |
Skodman skrev:
Når jeg sætter kablet direkte i nas virker det som det skal. |
Du må dog gå fra at bruge to kabler (NAS-router, WDTV-router) til kun at bruge et. En anden ting: kunne det tænkes at du kører en DHCP server på din NAS? To DHCP serveren på et LAN vil give problemer.
|
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 15:03 |
Der var du lige hurtiger end mig...  ja! selvfølgelig tager jeg et kabel fra..  Det vil jeg lige checke...... godt tænkt....  Og dhcp vil jeg også kigge på...
Redigeret af Skodman - 01-Februar-2011 kl. 15:05
|
 |