|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jhj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Status: Offline Point: 53 |
![]() Sendt: 01-Februar-2011 kl. 21:40 |
Har købt en Synology DS211+ med 2 x 2 TB.
Softwaren er installeret på min win 7 bærebare PC. Der er oprettet mapper, bruger, privilegier.
Men, men, men - jeg kan ikke se NAS drevet på min PC, hverken under "Computer" "tilføj netværksdrev" eller ved at indtaste i "Kør" menuen \\DiskStation
Der findes ikke noget netværksdrev iflg. win 7. Den kan heller ikke findes på mit Samsung TV (hvor alm. eksterne HD kan bruges) eller fra min PS3.
Nu har jeg så absolut INGEN forstand på dette og PC generelt. Men jeg havde en forestilling om, at en NAS er en slags udvidet ekstern HD, som kan benyttes fra alle husets PC'er, TV osv.???
NAS er tilsluttet,via kabel, en Netgear router N300
Håber at der er nogle der har nogle gode ideer - gerne ikke alt for tekniske forklaringer
![]() hilsen John
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
Prøv at se på din NAS under controlpanel -> win/mac/nfs om "Windows file service" er slået til.
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Windows Stifinder >> \\din.nas.ip.nr\
Evt. check workgroup for din windows 7 og for nas'en - er de identiske? (Så burde du kunne bruge netværksnavnet for nas'en) |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
Husk at give din NAS statisk IP adresse, så burde du altid kunne fange den på \\xxx.xxx.xxx.xxx\ som tipsen skriver.
Husk også at slå DLNA til i kontrolpanelet. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hvad kan DLNA egentlig bruges til? Jeg har aldrig haft det slået til på mine bokse.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
dlna bruges til at dele dit multimedieindhold på lokalnetværket til dlna kombatible modtagere som eks. tv receivere og andet elektronik. Det er bla. derfor der pr default når dlna er slået til der finde følgende grundfoldere Video - Photo - Music, heri lægger man sin musik sorteret i førnævnte drev for ellers virker det ikke Redigeret af rhsin - 02-Februar-2011 kl. 09:12 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svarene...
men, øh- hvor slår man det der DLNA til ???
hvor- og hvordan laver man en statisk IP ???
Windows fil service er aktiveret...
Kan godt få adgang via DSM til NAS, flytte filer fra PC til NAS - man kan ikke se den i stifinder eller finde den i win 7
Hjemmegruppenavnet står, så vidt jeg kan finde ud af, som WORKGROUP begge steder...
Har virkelig brug for jeres hjælp
|
|
![]() |
|
![]() |
Prøvede du dét jeg foreslog?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeps det har jeg prøvet - den var slået til...
Men nu kan jeg da finde NAS på mit Samsung tv, og afspille medier - men ikke se den på pc. Men kan det virkeligt passe, at man ikke kan spole frem, på en film der ligger på NAS?? Der er ingen problemer med samme film fra en ekstern HD - der spoles fint frem og tilbage...
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Tjek din WORKGROUP på din NAS, at den er i samme WORKGROUP som din PC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |