|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||||||||||
Larstc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 03-Februar-2011 kl. 11:12 |
||||||||||||||
Hej
Jeg har i et års tid haft en kdl-40 EX og har blot brugt højtalerne på TV'et, men nu vil jeg gerne koble dem til en forstærker og få lyd ud gennem mine højtalere.. men det er åbenbart ikke piece of cake da der ikke er de der sædvanlige phono-udgange på TV'et -den røde og sorte.
Jeg er total novice, så derfor: Kan nogle af jer fortælle mig hvordan jeg kan koble TV'et til forstærkeren?
p.s. forstærkeren har ikke digital indgang, men kun en almindelig AUX indgang.
Håber I kan hjælpe
Lars
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||||||||||||||
Så er der jo den mulighed at bruge lyd fra Scarttilslutningen.
|
|||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Larstc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
||||||||||||||
Ok tak, men hvordan gør jeg det? Jeg ved intet om det, så hvilket kabel? Der er ikke scart indgang på forstærkeren jo.. Bliver lyden god nok?
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
||||||||||||||
Økset via google-søgning, kunne godt tyde på at s-vhs tilslutningen helt øverst til venstre på boksen også tager lyd med ud. Har du prøvet det (rød og hvid)?
Redigeret af Jakabov - 03-Februar-2011 kl. 11:33 |
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Hej Jakabov
jep har jeg prøvet med almindelige phono-stik.. det gav ikke noget.. gør jeg mon noget forkert?
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||||||||||||||
Der jo den mulighed, at det er en fejl 40, så se efter at tilslutningen er korrekt.
|
|||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Ja det er altid en mulighed :-) er på arbejde nu. Men jeg kan forstå at I mener man sagtens kan bruge alm. phono-stik??
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
||||||||||||||
Ja sådan forstår jeg det ihvertfald. Hvis du har manualen så gå lige den igennem, kan være man lige skal ændre noget i en menu eller noget i den stil.
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||||||||||||||
Iflg manualen http://pdf.crse.com/manuals/4115568131.pdf connecting chart på side 24, kan du lyd ud, enten via scart-stikket, eller den optiske udgang. Det er dem der har numrene hhv. 3 og 4
|
|||||||||||||||
mvh Christian
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
tak cnn3, men hvordan kan jeg så bruge scart stikket.. er der et kabel som har scart i input og phono som output?
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Søg og man finder:
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
![]() |
||||||||||||||
Du skal da bare bruge et alm.phono kabel fra de analoge udgange som sidder bagpå skærmen (rød-hvid). Derefter går du ind i menuen (home) gå til "lydindstillinger" - sæt højttaler til "audiosystem" - sæt lydudgang til "variabel".
Nu har du lyd til din forstærker og du kan skrue op og ned med din Sony fjernbetjening.
carsten
|
|||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |