|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 03-Februar-2011 kl. 12:50 |
Hej
Jeg vil lige være helt sikker, så håber I bærer over med det simple spørgsmål. Er det rigtig forstået, at jeg bare kan købe en (indendørs-)antenne og sætte den til min dvb-t tuner i fjernsynet (pioneer pdp-4270xd) og så de kanaler, der nu bliver sendt digitalt? Der skal ingen decoder-box, ingen betaling etc? Det eneste jeg skal tjekke er modtager-forhold. Grunden til jeg spørger er, at jeg så ikke gider købe kabel-tv hos yousee. /Niels |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Ja, du kan se de kanaler som ikke er kodet.
|
|
![]() |
|
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Perfekt - Nogen der kan anbefale en antenne? Den skal enten være skjult indendørs eller udendørs, da jeg bor i lejlighed, hvor der ikke må sætte antenner op.
|
|
![]() |
|
Princesslea ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2011 Sted: Aalborg,Danmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Ifl specs på dit tv har du Digital (DVB-T) tuner som jo skal bruges til at modtage, men det har kun MPEG2, det vil sige at lige nu kan du se (og ja med alm. stueantenne)
DR 1, TV 2, DR 2 resten skal du have en boks eller tv med MPEG4 for at se (DR HD, Ramasjang, DR K, DR update..), og fra 1 jan. 2012 SKAL du også have det for at se DR 1
|
|
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nu har det da vist kun MPEG2, så det varer ikke længe før det ikke kan modtage noget uden en STB.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm... det havde jeg lige glemt - mange tak for den pointe. Så tror jeg ikke jeg gider med antenne :-(
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Vedr. antenne, så er der læsstof her: http://digi-tv.dk/PDF/antenne-folder3..pdf
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Nogen der kan kaste lidt lys på om det er bedre at investere i en stueantenne og benytte Boxer i forhold til yousee? Er mest interesseret i DR-kanalerne og tv2 news.
Bo I valby. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Om der kan modtages med indendørs kommer an på forholdene, men det kan generelt ikke anbefales at bruge indendørs, Boxer kanalerne er vanskeligere at modtage. 2 News kan ikke købes alene den er i pakke med andre kanaler.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Jeg ved ikke om du er helt obs på, at Boxer og "de frie" kanaler er to forskellige ting. Boxer giver dig flere kanaler, men kræver abonnement - ud over licensen. De frie (licensbetalte) kanaler kræver kun en DVB-T modtager som kan modtage mpeg4 (for at kunne se alle kanalerne fra 2012) En løs modtager kan anskaffes for ca. 500 kr. En antenne for noget mindre. Nu kender du jo selv udgiften til YouSee hver måned. Så kan du også hurtigt beregne hvor lang tid det vil tage dig at få overskud på regnskabet. Ved at nøjes med de "frie" kanaler, går der ikke mange måneder førend du kan nyde en kasse pils eller to om måneden på det du sparer. /B |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
Prismæssigt er det en fordel. TV2 News får du med Boxer's mindste pakke, mens hos Yousee skal du op i mellempakken.
http://www.boxertv.dk/produkter/basispakker/Boxer-mini/ Ulempen ved Boxer er så, at du skal være sikker på modtagelses forholdene er gode nok. Du skal også have en boks, hvis du da ikke vil skifte dit tv ud. |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
En anden ulempe ved Boxer er den lidt ringere billedkvalitet.
Ja, Boxer er en betalings tv udbyder. Uden at betale abonnement kan du, som det ser ud nu, med en antenne og DVB-T MPEG4 modtage se alle DR kanaler (såfremt det også er en HD modtager) og TV2. TV2 News skal du betale for lige meget, hvad du vælger. Til det er Boxer billigst. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |