recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd via digital signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd via digital signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kallehauGe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd via digital signal
    Sendt: 03-Februar-2011 kl. 21:40
Har lige et lille spørgsmål, da jeg er lidt i tvivl :)

Jeg har digitale kanaler via antennestik pga yousee.
Mit spørgsmål lyder så i, om der vil være en forskel om jeg bruge analoge kabler fra fjernsynet til min Onkyo modtager eller om jeg bruger spdif udgangen? Det er et 5.1 system jeg har sat op, men er i tvivl om der vil gøre en forskel grundet signalet kommer fra antennestikket?
Ved selvfølgelig godt der er forskel når man ser dvd/blue-ray film m.m., men er faktisk i tvivl om ovenstående?

- Den nye bruger
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 22:19
Det vil gøre en forskel på de kanaler som sender ægte 5.1 lyd, f.eks. tv2 film hd. Sendes der i det gamle dolby surround (f.eks. på alm. TV2) vil du ikke bemærke nogen forskel, og naturligvis heller ikke på stereo udsendelser...så Ja brug spdif.
Til top
kallehauGe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 14:45
Tusind tak for svaret. Jamen der er bestilt Coaxial digital til Optisk Digital converter nu, så der er plads i recieveren, og siger tak for det hurtige svar :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu