|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() Sendt: 04-Februar-2011 kl. 08:34 |
Hej.
Jeg har Yousee kabeltv. Jeg har ét antennekabel fra tv-udtaget til tv, og ét kabel fra radio-udtaget til reciever.
Kan jeg nøjes med det ene kabel fra tvudtaget, og så bruge en splitter til at føre ét kabel til tv og ét kabel til reciever?
Mister jeg derved signalstyrke både på tv og på radio (reciever)?
Er det sådan en jeg kan nøjes med?
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-ant.-stik/antennefordeler.asp JH
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
Nej for der sidder filter i dit vægudtag
Så et kabel til tv og et kabel til radio |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() |
Når jeg laver en tuning på tv (DVB-C), dukker mine radiokanaler også op på fjernsynet, så de ligger vel i tv-stikket?
JH
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Ja, der er Radio på Digital, det har der altid været, men der skal seperat til TV og Reciveren.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
![]() |
Har du en data udgang kan du tilgengæld bruge den til både at trække TV,Radio og Data i et kabel f.eks. til en 1.sal eller lign. Da data udgangene på de alm. Triax slutdåser har et frekvens opråde på 5-862 MHz og Radio samt TV ligger begge inden for dette område. Har selv gjort det hjemme hos mig fungere fortrintligt til en 1.sal.
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
Du kan før et kabel frem til en ny kabeldåse, så sparer du et kabel på det lange stræk.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Redigeret af moho - 04-Februar-2011 kl. 12:50 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der udsendes IKKE DAB på You See, de udsender selv Digital som jeg skrev.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
E Nørgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
Yousee sender deres radiostøj på de øverste kanaler, hvor de går fint igennem til fjernsynet.
Så må man jo bare finde sig i at fjernsynet bruger noget energi til et tomt skærmbillede men med lyd. |
|
![]() |
|
SJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
![]() |
Man kan vel bare slukke for tv'et og kun have digital boksen tændt forbundet via left/right udgangene til sit tændte musikanlæg?
|
|
![]() |
|
E Nørgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
Ja ja hvis du har sådan en. Men er TVet direkte på kabelsystemet, så .....
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Måske skulle vi fortælle spørgeren at
1. Analog FM radio 87.5 - 108 MHz skal bruge eget coax fra vægstik til FM radio
2. DAB sendes ikke hos youSee og jeg mener heller ikke hos Stofa! eller andre med kabel?
3. Digital radio sendes hos youSee, med DVB-C, dvs som en tv-kanal uden billed
4. Hvis man har internet via youSee - webspeed - så kan man høre internet radio den vej.
Jeg synes det er problematisk at youSee's HD boks ikke behandler radio helt som en tv-kanal uden billede. Der mangler både EPG og optagemulighed for radioprogrammer.
Faktisk savner jeg også muligheden for at høre radio og se fjernsyn (uden lyd) samtidigt. Og naturligvis hurtigt skifte lyden frem og tilbage til fjernsyns lyd, hvis man ønsker det.
Lars
![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |