recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo Nørd og Bly-Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereo Nørd og Bly-Ray

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 806
Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo Nørd og Bly-Ray
    Sendt: 06-Februar-2011 kl. 13:09
Da jeg er en super stereo nørd der ønsker at se en film i ny og næ vil jeg lige høre om der er nogle der har kendskab til en Blu-Ray afspiller som kan nedkonvatere et surround signal til stereo på en fornuftig måde.

Jeg er mere til den engelske lyd end den amerikanske lyd.

Nogle der kende denne maskine Arcam FMJ BDP100 ?

Jeg kunne også vælge en Pioneer BDP-LX91 eller Marantz UD9004 men findes der nogle der har testet stereo udgangen på disse når et surround signal nedkonvateres?

Jeg håber man kan finde en sådanne Blu-ray for den OPPO 93 jeg lige har bestilt er ikke noget jeg kan beholde da den helt sikker i længden vil trætte mig med den ringe lyd ved stereo udgangen.

Jeg ønsker altså en Blu-Ray der alene kan nedkonvatere surround til stereo i en god kvalitet for at undgå en Blu-ray+en sourround forforstærker da dette vil blive en dyere løsning. Blu-Ray afspilleren skal ikke være en god CD-afspiller for for det har jeg allerede.

Hilsen Jonas Bojer

Til top
blurayman-kbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 19:58
Helt ærligt Jonas, 

Jeg forstår ikke helt hvad det er du søger, for det er dybt selvmodsigende det du skriver. Du ønsker ikke 5.1 lyd, og du vil ikke have hjemmebio lyd, hvilket jeg sagtens kan forstå hvis du ikke ser ret mange film. 

Og det skal altså heller ikke koste en bondegård, og alligevel nævner du 2 afspillere der begge koster over 15.000,- i runde tal hvis ikke de er brugt eller på tilbud! Det forstår jeg virkelig ikke!

Men jeg kører selv analoglyd når jeg ser film og kan roligt anbefale en brugt OPPO 83 i SE udgaven der har forbedret lydudgange som du sikkert kan finde til omkring 3.500,- på nettet og så den tilkørt! Alt det andet du har gang i er useriøst i forhold til dit behov! BASTA

Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D
CD: Thule DVA250b Digi II
Forstærkersæt: Thule PR350/PA350
Højtallere:
GAMUT model L5 + center C5
SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
Til top
blurayman-kbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 20:08
P.S. jeg synes også at snakken om Engelsk og Amerikansk lyd er mærkelig! Du skal jo bruge den til at se film og ikke lytte til dine CD'ere ikke?? 

Jeg har ca 500 film og koncerter på BD som jeg alle har set. 

Og sjovt nok oplever jeg lydoplevelsen på film og koncerter som være mere neutral i sin form, og ikke noget der er så subjektivt  som hvis jeg hører CD'ere.

Men jeg kører selv "Dansk" lyd men ikke fordi jeg har valgt det bevidst, jeg synes bare det er et godt anlæg jeg har købt, og jeg fortrækker neutral god lyd frem for bevidst engelsk lyd som oftes er til den varme lyse side, og dermed en fortolkning af musikken.

Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D
CD: Thule DVA250b Digi II
Forstærkersæt: Thule PR350/PA350
Højtallere:
GAMUT model L5 + center C5
SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 22:07
hvad med at køre et digitalt signal til en DAC af en fornuftig kvalitet? Måske står den allerede i dit setup.

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu