recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sammenligning af div. Panasonic DVD/HD op
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSammenligning af div. Panasonic DVD/HD op

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Emne: Sammenligning af div. Panasonic DVD/HD op
    Sendt: 19-Maj-2004 kl. 23:09

Beklager denne tråd. Jeg ved det har været postet før, men jeg har ledt og ledt her i dette forum uden at kunne finde frem til det jeg søger. Jeg søger en tabel som jeg en gang fandt her på siden et sted, hvor man kan se forskelle og ligheder mellem div. Panasonic-modeller lige fra DMRE 50 til 500-modellen som slet ikke er udkommet endnu mig bekendt.

Håber I kan bære over med mig

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 23:24

Hej MMJ

Her er det Smile

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2004 kl. 13:38

Mange tak skal du have Lars!

Desværre er DMRE 100 ikke med i tabellen, men man kan jo ikke få det hele. Hvis man sammenligner E95H med DMRE 100 - kan jeg så kort få dig til at opridse forskellene? Jeg kan umiddelbart kun få øje på at der skulle være en forskel på harddiskstørrelsen.

På forhånd tak :-)

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2004 kl. 13:58

Hej MMJ

E95 or E100 er ret ens i specifikationer.

Som du selv nævner, så får E95 en større (160GB) harddisk, og er samtidig en generation nyere i softwaren.

Hvor E100 stadig er meget baseret på tekstlinier (en oversigt over indspilninger i E100 er en liste af titler). Så har årets nye modeller fra Panasonic en mere moderne software med små billeder (picons) og en meget lækker betjening der er optimeret til færrest tastetryk.

Sådan viser E100 optagelserne:

Og sådan vil E95 vise samme:

Hvor det videoclip som cursoren (den gule ramme) står på er levende, altså afspiller med billede+lyd. På den måde er det meget nemmere at genfinde et klip - i forhold til kun at have optagetidspunkt+kanal som på E100.

Yderligere screenshots af den nye software kan ses her: Screenshots af Panasonic DMR-E55

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2004 kl. 20:00

Det må jueg medgive dig, det ser ret genialt ud!

Så hvis der ikke er noget som 95'eren mangler i forhold til 100-modellen, så bør man næsten vente på den - kan kan man også nå at få opsparet lidt flere penge

Kendes den forventede rel-date for 95'eren?

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2004 kl. 12:21

DMR-E95 kan fås hos Godpris i Juni til 10.999, det er rigtigt at det er en virkelig fed maskine, men E500 er federe (kæmpe harddisk og ethernet) - men kræver måske også en federe tegnebog...  Selv overvejer jeg JVC DR-MH30 og vente til senere med at købe en "kæmpestor" maskine til de kan optage på dual-layer DVD eller Blue-ray. Se også "skal, skal ikke..." i det generelle forum.

Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu