Hej med jer.
Jeg har hentet JP's app til min iPad, hvori jeg kan se, at det kræver login med abonnementsnummer.
Jeg mødte så en sælger på strøget forleden, som kunne tilbyde mig rabat på avisen 3500 for 15 måneder i stedet for normalprisen 4400 for 12 måneder.
Det lød jo umiddelbart som en ok deal. - jeg spurgte lidt ind til hvad det gav af netadgang og mulighed for iPad'en. Han fortalte, at for at få adgang til arkivet e-avisen på nettet skule man have et dyrere abonnement kaldet JP master, og det også muligvis var gældende for adgangen på iPad, men at det var så nyt, at han måtte henvise til deres kundeservice.
Så langt så godt. Jeg tjekkede på min iPad, hvor der står - "log ind med abonnemetsnummer" - ikke noget med JP Master.
Jeg gik altså ud fra, at jeg havde tegnet et ganske almindeligt abonnement hos JP, og så vidt jeg kunne gennemskue ud fra deres hjemmeside og JP-app'en kræver det bare et almindeligt abonnement.
Nu har jeg så tegnet abonnementet, men kan ikke logge ind på iPad'en (og heller ikke på den almindelige e-avis, viser det sig). Jeg har nemlig tegnet et "intro-abonnement" og ikke et almindeligt abonnement, og med intro rabat får man ikke adgang til online-tjenester.
Kundeservice mener ikke, at jeg er blevet fejlagtigt oplyst. Jeg er jo ikke blevet lovet at kunne få adgang til online-tjenesterne (dog fik jeg af sælgeren at vide, at det kun var arkivet, der krævede JP Master-adgang), så der er ikke noget at komme efter, siger de.
Omvendt har jeg jo hele tiden været i den tro, at jeg tegnede et almindeligt abonnement (til en fordelagtig pris) med de fordele det nu gav - jeg er på intet tidspunkt blevet gjort opmærksom på, at dette er et specielt reduceret abonnement.
De henviser til, at der ved login til e-avisen på deres hjemmeside står, at det ikke gælder abonnementer med introduktionsrabat, men det er det eneste sted jeg kan finde noget på deres website, hvor der bliver differentieret mellem et almindeligt abonnement eller et intro-abonnement.
Spørgsmålet er, om jeg er blevet fejlinformeret ved at jeg ikke har fået at vide at dette er et tilbud med reducerede muligheder - og kan jeg få ret meget ud af det andet end at benytte mig af min fortrydelsesret og opsige abonnementet igen? Eller skal jeg bare knytte sylten og tage et par større sko på?