Hej alle gode boxee-brugere...
Så kom min... jeg har overvejet længe, om jeg skulle have sådan en fætter - og nu fik jeg mig endelig taget sammen - og så var den her efter et par dage !
Jeg har selvfølgelig undersøgt alt muligt (synes jeg selv) om funktionaliteter, betjening mv. - men jeg har lige et par enkelte spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med:
1. Jeg har fra et canon-digital-kamera optaget små filmklip, som ligger på serveren (HP, WHS) - disse filmklip ligger åbentbart som avi-filer. jeg synes der er meget "hakken" i billederne, når de afspilles via boxee - og lyden falder også ud hele tiden. Jeg har så konverteret disse små filmklip til mp4-filer - og så går det fint nok med at afspille dem - men det er vel ret beset ikke meningen, at man skal konvertere filer for at boxee kan afspille dem ... den skulle da kunne "æde" alt. Nogen, der har oplevet det samme ?
2. visning af fotos fungerer godt nok ikke særligt prangende, gør det ? - jeg kan se fra forskellige fora rundt i verden, at jeg åbentbart ikke er den eneste med det problem. man kan sætte den op til at vise "slide-shows" - men hastigheden er noget "uens" nogen gange går det hurtigt, andre gange ekstremt langsomt. Og jeg kan ikke finde ud af at sætte den til "manuel" - så den bare skifter foto, når man "klikker" på fjernbetjeningen... Nogen der har oplevet det samme ?
3. Så har jeg fundet App'en for DR's videopodcasts mv. - det var jo meget sjovt lige at se So-ein-dings anmeldelse af boxee'en og se et par andre programmer også... men når man kommer 8-10 minutter ind i en udsendelse, så begynder den at hakke - billedet "rokker" sig ikke, men lyden kører videre i baggrunden. så kan man godt nok "pause" den - spole lidt frem eller tilbage - og få den til at køre fint i en kort periode igen - men så begynder den på "unoderne" igen.... det er da forhåbentligt ikke meningen, at den skal opføre sig sådan.... Nogen der har oplevet det samme ?
Det var lige de første spørgsmål fra en ny bruger.... der kommer sikkert flere undervejs...
/Kam15