recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-TV - billedkvalitet - gode råd tak
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-TV - billedkvalitet - gode råd tak

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-TV - billedkvalitet - gode råd tak
    Sendt: 23-Februar-2011 kl. 20:56
Hej.
Jeg har dansk bredbånd med den alm. grå Viasat settopboks, og den leverer nogle virkelig gode skarpe billeder på vores 52" Philips LED TV. Men selvf. ingen HD-kanaler.
Jeg bestilte så en HD-settopboks fra dansk bredbånd, og den blev tilsluttet, og så kom overraskelsen. Billedkvaliteten på alm. kanaler (f.eks DR, TV2 mv) faldt rimelig meget. Farvefejl og uskarpe billeder, uanset om den brugte Scart eller HDMI. Kun ved HDMI (selvf.) kan den vise HD-kanaler, men ikke engang disse var iorden. 
DR HD er pænere med min egen antenne og TV'et digitale modtager end DR HD fra dansk bredbånd.
Ringede til kunde service, og fik at vide, at sådan er det. Ouch jeg havde håbet på lidt info om at indstille HD-boksen, hvilket jeg sådan set også fik. Jeg lærte, at jeg kan vælge i startmenu'en (hold menuknappen inde mens der tilsluttes strøm) om den skal køre PAL eller NTSC, og så kan jeg "reset to factory default" og "delete all software". Det er det! Ingen indstilling overhovedet om scart kører composit eller RGB, ingen indstillinger mht HDMI, så ingen chance for at forbedre noget som helst.
Denne HDboks bliver sendt tilbage på fortrydelsesretten.

Men hvad så?? Formel 1 kommer jo i HD, så gode råd ønskes.
Flg muligheder er åbne: 

skifte til WAO og få deres HD-settopboks med indbygget harddisk?

skifte til StofaTV (har digital kabeltuner i TV'et, så jeg kan tage deres alm kanaler uden boks incl HD-kanalerne)

Hvad vil være det bedste her??
Venlig hilsen

Sven

Til top
musher Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2011
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 12:30
Det er lidt mystisk. Jeg havde lidt af samme oplevelse, da jeg skiftede min grå Viasat boks fra DB ud med Fasttvs HD-boks med harddisk. Du kan ikke få Waoo TV, hvis du bor i TDC's fibernetområde.
Torben
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 13:27

Hvis du vil bruge HTPC på sigt, så er Stofa det oplagte valg (eller dvb-t hvis du kan leve med mindre kanak valg).

Waoo kommer kun til at give problemer på en HTPC med hensyn til kanal tuning og kryptering.

Vedr. Stofa og HD kanaler via analog tuner - så nej dem kan du ikke modtage, her kræves digital tuner udstyr.

Redigeret af Notfast - 25-Februar-2011 kl. 13:32
.....
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 17:23
Hvad er det for en STB du har fået ved Dansk Bredbånd? Så vidt jeg ved så er det da en Sort Motorola 19XX serie du har fået ikke?

Skulle du skifte til Waoo, så vil det være en Motorola VIP1963 du vil få, hvilket vil sige det samme.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 00:21
Musher: Jeg bor i SEAS-NVE fiberområde, og kan derfor godt få WAO
Notfast: Øhh, jeg skriver intet om analog tuner?? Mit TV har DVB-C og DVB-T tuner indbygget. Forventer ikke at ville have en HTPC, men "bare" en HD boks (med harddisk samt mulighed for at se en kanal mens den optager en anden), hvor billedkvaliteten er på højde med den jeg har nu fra DB på SD-kanalerne
Ozzy: Jo, det er en sort Motorola VIP 1903. En temmelig stor firkantet sort boks, som kører scart (composite?) som standard, og som man ikke selv kan skifte over til HDMI uden at ringe til support, da man skal slette softwaren i den, og så reboote, mens supporteren i den "anden ende" starter HDMI-programmet. Skod-løsning. Jeg har været det igennem 2 gange, første gang da den skulle startes op første gang, anden gang efter mit HPFI-relæ slog fra (fejl på komfur), der havde boksen igen "glemt" den er en HDMI-boks. Hvis wao også kører med dette udstyr, så er wao heller ikke en mulighed.Broken Heart

Dog ... min gode gamle grå SD settop-boks er jo også en Motorola VIP (serie 1510), så de kan altså godt lave en der giver god billedkvalitet! Smile 
Venlig hilsen

Sven

Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 15:16
Hej Tarzan,

Det som undre mig her, er her at du siger at du ikke kan ændre opløsningen mv.

Når tv boksen starter op kan du ikke trykke menu? også komme ind og ændre tv boks opsætningen? Ellers DB måske låst denne funktion. :)

Ja det er en stor klods, som du selv siger, men jeg ved på Waoo1963 som Waoo køre med, laver den automatisk detektering af signalet så hvis du køre via HDMi så skifter den selv over på det, og køre op i 1080i opløsning. :)

Så du må ikke afskrive den løsning helt. :)

Ozzy
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 15:44
Jo, jeg kan godt trykke "menu" og komme ind i "firmware settings". Der kan jeg indstille om mit TV er PAL eller NTSC, samt jeg kan slette al software, og resette til fabriksstandard. Og det er det!!! Ingen andre indstillinger eller info er til stede. Intet om scartstik er composite eller RGB, intet om opløsning via HDMI, intet om HDMI i det hele taget, intet om scart eller HDMI skal benyttes.

Når boksen startes første gang med HDMI-kablet isat, så kan man se selve boksen starte op (de 5 grønne prikker) via HDMI-kablet. Når boksen er startet op, og skærmen "tilslutter til Dansk bredbånd" skulle komme fre, så er der bare sort skærm, indtil man ENTEN benytter scart ELLER ringer til kundeservice hos DB som så skal gøre "noget" mens boksen booter.

Men det HELT store spørgsmål er, hvordan er billedkvaliteten på SD kanalerne fra waoo? Hvis den er lige så god som min nuværende fra dansk bredbånd med min gamle SD (motorola VIP 1510), så er det en løsning jeg vil se videre på, men hvis den er magen til den billedkvalitet som Dansk bredbånd leverer med deres Motorola VIP 1903, så er al ovenstående mht opløsning ligegyldigt.
Venlig hilsen

Sven

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu