recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi/Bluetooth til IR - er det muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWifi/Bluetooth til IR - er det muligt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi/Bluetooth til IR - er det muligt?
    Sendt: 01-Marts-2011 kl. 12:48
Hej alle,

Jeg leger lidt med tanken om at bruge en tablet som universal remote, men de fleste apparater bruger jo desværre stadigvæk IR i deres fjernbetjeninger, og dette er typisk ikke en teknologi som er at finde i moderne tablets.

Derfor: Findes der en "dims" som kan modtage Wifi/Bluetooth signaler, og derefter ændre dem til IR signaler, og sende dem til mit tv osv...?

Jeg har søgt en del på nettet, men det nærmeste jeg kan komme, er en ir dongle man kan sætte i USB porten på en Ipad eller Iphone. 
Men det jeg forestiller mig, er nærmere en modtager/sender som kan placeres centralt i stuen, og derfra sende wifi/BT kommandoerne fra tablet videre som ir signaler til de relevante apparater.

Andre der har leget med tanken, og evt. ved om det er muligt? I mine øjne er det i hvert fald langt smartere end en standard multi remote, da den jo også åbner for mange andre muligheder. Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre...

/Kejserjorn 
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 14:24
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

http://www.gear4.com/showcase-unity/

Kan det bruges?

Tak for linket, det ligner meget det jeg søger. Dog var det min plan at bruge en billig android baseret tablet, og det ser ud til at den kun kan bruges til Iphone/Ipod?

/Kejserjorn

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 16:24
Det var nok værd St nævne i første kommentar. Der stod ikke noget om platformen
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 11:12
Det ser ud til at ovennævnte produkt også kommer til Android senere, men indtil videre virker den kun til Ios.

Jeg har nu købt en Ipod Touch og en UnityRemote for at prøve det, og kan sige at det virker rigtigt godt. 
Modtager/sender enheden er meget effektiv, og kan fange alle mine apparater, selvom den ikke har direkte "udsyn" til dem. Selv YouSee boksen som ellers godt kan være besværlig... Meget imponerende!

Softwaren er også rigtig god, og kan tilpasses stort set som man lyster. Dog indenfor nogle fastlagte rammer, men disse er fornuftigt sat op, så det gør ikke så meget.

Der er selvfølgelig altid nogle ting der kunne gøres anderledes, og produktet er da heller ikke fejlfrit. Men alt i alt er jeg meget tilfreds, og det er uden tvivl den bedste universal fjernbetjening jeg har haft - og jeg har haft mange Wink

/Kejserjorn
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu