|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
prodic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() Sendt: 24-Marts-2011 kl. 12:41 |
|
Hej Recordere,
Da jeg længe har overvejet muligheden for at skrotte Yousee-boksen, så er jeg på udgik efter et nyt setup. I den forbindelse har jeg tænkt over en Elgato-løsning, koblet på min iMac, som så kunne "streame" til en Apple TV2-boks. Via det scenarie skulle jeg kunne optage TV mens jeg ser noget andet(2 tunere) og samtidig have adgang til min musik fra iTunes. Spørgsmålene er nu: - Kan man "streame" fra en Elgato til en Apple TV2, så man på Apple TV2'en kan skifte kanal/se tekst tv, EPG og hvad der ellers er af sjove ting direkte på selve TV'et(evt. iphone/ipad etc.)? - Har jeg overset noget? - Findes der alternative løsninger som giver mig samme funktionalitet, som prismæssigt er overkommelige? |
||
![]() |
||
9-ck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2008 Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
Hej prodic! Kender ikke meget til Apple TV, men der er et eller andet der siger mig at den ikke kan bruges til "live" TV - mener ikke den har en tuner. Hvis den har - kan den så køre med EyeTV ellers skal du vel til at have to forskellige SW? Jeg vil mene at det er et DVB-C signal som du modtager fra Yousee - men få det lige bekræftet. Andre på forumet kan måske bekræfte (jeg har ikke selv Yousee). Du skal have afklaret hvorvidt kanalerne er kodet (bemærk at det godt kan være tale om en kombination af kodede og ikke kodede kanaler). Hvis du har kodede kanaler skal du have fat i en DVB-C tuner med CAM-modul. Jeg mener jeg har set at der er en producent der har dette produkt, men er i tvivl om det var begrænset til det amerikanske marked. Der var under alle omstændigheder ikke en dual tuner. Elgato har ikke dual DVB-C tunere i produktprogrammet. Jeg vil foreslå dig at se lidt nærmere på en HDHomerun med dual DVB-T/C tuner. Husk at du skal have EyeTV SW oveni hvis det skal køre på mac.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej prodic! Det var selvfølgeligt Terratec jeg havde i tankerne. Faldt over et alterativ som du kan kigge nærmere på. Bemærk dog at begge er "single tuners". http://www.terratec.net/en/products/TERRATEC_H7_91101.html http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61791&menu= Redigeret af 9-ck - 24-Marts-2011 kl. 13:45 |
||
![]() |
||
prodic ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() |
|
Apple TV har - mig bekendt - heller ikke en tuner. Det er netop her den famøse Elgato kommer ind i billedet.
Den skulle kunne decode/vise signaler fra YouSee. Problemet består som jeg ser det i om jeg kan få Apple TV-boksen til at vise et givent signal live fra Elgato/iMac. Altså få Apple TV til at virke som "Selectoren" hvor jeg kan skifte kanal, men signalet etc. bliver streamet/sendt fra iMac'en efter at Elgato har gjort sit arbejde. Tak for svarene. Jeg kigger lidt på de 2 links. |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
indtil elgato for indkorporeret airplay i deres ipad/iphone app - så er der ingen måde at kaste livetv ud på en atv2 - endnu. Der går jo rygter om at apple vil åbne for airplay på eksterne videoenheder også - det har de kun med lyd indtil videre. Men det var da en oplagt ting at få med via eyetv hvis det endelig var. Så kunne man have en maskine stående et eller andet sted og så bare streame ud til der hvor man nu var uden at skulle have antennekabel ud til alle rum
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Man kan tappe på livestream via en safari browser med elgato softwaren
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
@claus_jac
Det er nemlig hele balladen - antennekabler ud i alle rum. Allerhelst ville jeg gerne undvære Elgato helt qua iMac'en står i et seperat rum(kontor) hvortil der så skal trækkes antennekablel fra stuen. Men det er endnu ikke lykkedes mig at finde en passende erstatning for Selector-boksen, som giver mig samme funktionalitet - til en overkommelig pris - hvor til jeg kunne koble adgangen til filer på iMac'en(musik). Man kunne sikkert godt rode med noget Mac Mini/Elgato direkte i stuen, men så er prisen pludselig også en anden. @rhsin Giver det ikke nogle begræsninger når det livestream skal sendes videre til TV'et? Eller er der på Apple TV indbygget en browser hvor man via en remote kunne skifte kanal? Lyder nemlig ikke helt sådan. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Kvaliteten begrænses af den tilgængelige lokalnetbåndbredde,
Der er samme adgang som der vises i iPad/iPhone apparat fra eyetv, løsningen er dog gratis da man blot taster kildens ipadresse og port ind i browseren. Man kan derfor godt af den vej skifte kanal, og man kan ligeledes de de optagelser som er gjort klar til stream, jeg har dog ikke testet loftet for kvaliteten på en stor skærm, men på en 27" imac så det godt ud |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis AppleTV ikke har en tuner så skal du jo have to Elgato tunere (hvis du skal kunne se og optage samtidigt) dvs. to enheder hvis der er tale om et DVB-C signal. Jeg vil foreslå dig at kigge på denne.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej prodic!
Med HDHR kan du streame til alle PCér på dit lokale hjemme net uden antenne. HDHR kobles op med antennesignal og på dit lokale net med kabel. Jeg kunne forestille mig at en Selector boks kan en del med at optage, pause, leje, epg mv. Hvis du ikke vil investere i en mac mini der fungerer som HTPC tror jeg umiddelbart du er bedre tjent med at bevare din boks. Med EyeTV (software) kan du se live tv, pause, optage, epg, programinfo mv. (forudsat du betaler 99 kr/år tror jeg nok for epg info). Jeg vil foreslå at der altid er kablet forbindelse mellem pc/server og tv - det er squ for træls hvis det ikke kører smothless.
Der findes en del apps til eks. iPhone/iPod der både giver mulighed for anvendelse af enheden som remote til EyeTV.
Hvad er dine min. krav og hvad er der at arbejde med (hardware). Hvad er dine ønsker i en eller anden prioriteret rækkefølge. Hvad er dit budget? Redigeret af 9-ck - 24-Marts-2011 kl. 21:10 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Se det ændrer jo mit tænkte scenarie en hel del, hvis det forholder sig sådan. Var under det indtryk at man kunne have 4 simultane udsendelser kørende via Elgato, og havde derfor tænkt at man kunne skifte mellem de 4 på en eller anden snedig facon. Kunne man samtidig streame det til en Apple TV ja så var mine bønner hørt. HDHomerun-boksen ser umiddelbart snedig ud, men kan ikke gennemskue hvordan den skal sende signalet fra mac'en til TV'et live, så man kan skifte kanal på tv'et som normalt. At se signalet/TV direkte på mac'en ser den ud til at klare i fin stil. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tror du har helt ret i at en mac mini måske dækker mine behov bedre, men så er vi tilbage ved det prismæssige afspekt igen. Det er en heftig pris for en "funktion" jeg allerede har. Vedr. budget, rækkefølge etc. så begynder det der at blive diffust. Overordnet set er jeg tilfreds med Selector-boksen og dens funktionalitet. Men en vigtig ting er 2 tunere, så man kan optage og se noget andet. Optagelse af serier er også på listen. Dernæst kunne det være rart at få tilgang til musik fra itunes/iMac og evt. rippede film fra en ekstern disk - som i skrivende stund er koblet direkte til iMac'en. Jeg har ingen intentioner om at investere et vlldt beløb ala Mac Mini, da jeg i skrivende stund er mere eller mindre tilfreds. Men en investering ala Elgato/Apple TV er heller ikke afskrækkende. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |