Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
joeblach
Super bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
|
Emne: Tdc play og sonos Sendt: 26-Marts-2011 kl. 00:56 |
Har læst og læst,,, kan ikke få TDC play til at spille på sonos. Jeg har en nas, men det virker umiddelbart heller ikke.... Hvad gøe jeg galt...?
mvh klaus
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
 |
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 446
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 01:12 |
ved ikke om de har ændret på hvordan det virker, men dengang jeg brugte det, da downloadede jeg WMA filerne fra TDC play, de lå på en bærbar computer, jeg afspillede dem en enkelt gang fra windows Media Player for at opnå een måneds licens til at afspille filen, media playeren skal så deles på netværket, og Sonos skal have tilladelse til at afspille musik derfra, til sidst dukker windows media player op på forsiden af din fjernbetjening, der kan den vælges, og afspilles derfra..
evt. læs mere her:
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 01:35 |
Der findes 2 måder at gøre det på. 1: Som Blank nævner. Filerne lægges ind i Windows Media Player som deles på netværket. Dette gør at du kan afspille filerne med DRM, fordi Media Player sørger for dekodningen.
2: Fjerne DRM på filerne. Det er ikke tilladt og kan derfor ikke umiddelbart anbefales, men det kan lade sig gøre.
|
 |
joeblach
Super bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
|
Sendt: 26-Marts-2011 kl. 08:40 |
DEt sidste ved jeg udemærket....
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
 |
KJ2300
Ny bruger
Oprettet: 17-April-2011
Point: 1
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 23:03 |
Har heller ikke fået det til at køre med NAS. Løsningen med deling via WMP(11), og medierne popper op i Sonos under Music Services fungerer. MEN kun med musik lokalt på host-pc'ens HDD. Ikke musik, som ligger på NAS! Det kan imidlertid omgås ved at indsætte åben RegEdit og navigere frem til:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Preferences\HME
Her indsætter man:
EnableRemoteContentSharing
... og give den den binære værdi 1 i strengen
Så deles medier på netværket i WMP biblioteket også med andre.
Og det er jo alt sammen meget godt ... men efterlader os med to altoverskyggende problemer:
1) Musikken på netværket deles rigtignok; man kan se den i Sonos, men ikke afspille den. (error: upnp=1000) 2) PCen skal være tændt. Ellers deles tingene ikke.
Hvem kan tricks? Hvis ingen må jeg æde de 100 kr. og få en svensk Spotify konto...
//KJ
|
 |
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 446
|
Sendt: 18-April-2011 kl. 16:22 |
Det eneste Trick du kan bruge er at fjerne DRM fra musikken.. du kan ikke afspille WMA DRM beskyttet musik fra NAS via Sonos, uden en PC med Windows Media player kører i baggrunden..
|
BaaaaaH
|
 |