recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er de nye DVB T2-modtagere anvendelige i DK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr de nye DVB T2-modtagere anvendelige i DK?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Emne: Er de nye DVB T2-modtagere anvendelige i DK?
    Sendt: 28-Marts-2011 kl. 17:48
CryBlev ellers lige så glad, da jeg så at de første DVB T2-modtagere snart rammer butikkerne, MEN: Skal man lige klappe hesten lidt: http://elektronikbranchen.dk/nyhed/ekspert-hold-oeje-med-dvb-t2-i-tv-udstyr Confused
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 18:19

Der skrives:  »Hvis du køber en T2-boks i dag, som bliver solgt på det danske marked, så vil man kunne bruge den til at modtage DVB-T2 med inden for den kommende årrække, men selvfølgeligt bliver boksen også gammel. Så det kan godt være en nuværende T2-boks ikke vil kunne bruges om ti år,«  Hvem har også udstyr så længe.!!! Nej vel. Det er da skiftet for længst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

CryBlev ellers lige så glad, da jeg så at de første DVB T2-modtagere snart rammer butikkerne, MEN: Skal man lige klappe hesten lidt: http://elektronikbranchen.dk/nyhed/ekspert-hold-oeje-med-dvb-t2-i-tv-udstyr Confused

Bortset fra  Kenneth Wenzel, der faktisk ved noget om DVB-T2 og om at drive en fjernsynskanal - så er der meget bragesnak i denne verden - der mest minder mig om det, der kom fra Admiralen i Pinafore*.

Men lad os at du skal købe et nyt fjernsyn måske et KDL-46EX710 eller et KDL-46EX713 (eller dette års EX720/723).   Prisen engros er ikke meget forskellig, så evt. prisforskelle udover måske 50-100 kr kan kun begrundes i griskhed eller i manglende  konkurrence.  Køb det evt. i Sverige.

Hvis du køber EX720 modellen, kan du med sikkerhed ikke se DVB-T2. Køber du derimod EX723 modellen, der  er boxer.se godkendt og overholder Nordig.org, så er der meget gode muligheder for at det virker også med en fremtidig dansk DVB-T2 mux.

Så enten køber du noget,  der med sikkerhed ikke kan eller også bruger du ganske få kroner på en model der virker nu og som med god chance også kan DVB-T2 - når politikerne får sig snøvlet sig sammen og indser at alt andet end DVB-T2 er noget fra Mols. 

Lars Smile

* "...og de tanker andre tænkte var mig mer end nok. Da mine egne tanker var så små og få ..."

Redigeret af reslfj - 28-Marts-2011 kl. 18:30
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så det kan godt være en nuværende T2-boks ikke vil kunne bruges om ti år,«  Hvem har også udstyr så længe.!!! Nej vel. Det er da skiftet for længst.

Det varer ikke noget der ligner 10 år før vi også har DVB-T2 -  det varer lidt over et Folketingsvalg + lidt planlægning.

Husk at VKD lavede et smalt medieforlig - et sådant har ingen holdbarhed over et valg.  Som det ser ud lige nu, bliver forligets flertal nemlig ikke genvalgt, ja selv Kulturministeren - Møller* - er vist på vippen.

Lars   Smile 

* Men det er nu mest den tåbelige  'Radio Møller' - jeg finder uønsket og skadelig.

Redigeret af reslfj - 28-Marts-2011 kl. 19:52
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu