recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee: Udvidet valgfrihed fra 1. juni
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee: Udvidet valgfrihed fra 1. juni

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee: Udvidet valgfrihed fra 1. juni
    Sendt: 29-Marts-2011 kl. 16:50
Der er interessant nyt fra YouSee om den udvidede valgfrihed af Ekstrakanaler. Det kan man læse om i det nye nummer af kundemagasinet Indblik nr. 1, marts 2011. I gennemgangen herunder indgår nogle supplerende oplysninger fra Dan i YouSee Support. Dem takker jeg ham for.

I øvrigt kan jeg henvise til gennemgangen af Frit Valg i min
Guide til digitalt kabel-tv fra YouSee fra nov. 2010, side 8.

Selve lanceringen var ventet til april, men YouSee vil nu gennemføre den øgede valgfrihed pr. 1. juni i år.

De grundlæggende træk i det nye produkt har længe været kendt og ændres ikke. Det bliver naturligvis nødvendigt at abonnere på et YouSee Kort (og YouSee Tvillingekort hvis man vil se Ekstrakanaler på flere fjernsyn).

En vigtig nyhed er at alle YouSee Kort kommer til at koste 100 kr. i oprettelse og 0 kr. i abonnement. Den månedlige kortafgift på 30 kr. for YouSee Kort bortfalder altså, og det sker også hvis man abonnerer på Ekstrapakker (f.eks. Canal+). YouSee Tvillingekort kommer fortsat til at koste 15 kr. pr. måned, og der er ikke noget oprettelsesgebyr.

En anden nyhed er at YouSee lancerer et on demand-produkt til 30 kr. pr. måned, som ejere af en HD-boks fra YouSee (Samsung 3106 og 3126) skal abonnere på hvis de vil have adgang til tjenesterne StartForfra, Cinema og TV Arkiv. Men når man som YouSee Plus-kunde er lejer af YouSee Boksen, er adgang til on demand-tjenesterne som nu inkluderet i prisen, som fortsat vil være 89 kr. pr. måned inkl. YouSee Kort.

Det udvidede valg af digitale Ekstrakanaler vil sige at YouSee's kunder får mulighed for at supplere deres tv-pakke (Grund-, Mellem- eller Fuldpakke) med enkeltkanaler efter eget valg. Man skal som minimum abonnere på Grundpakken. Vil man have produktet, skal man mindst vælge 4 Ekstrakanaler ud over tv-pakken – men gerne flere!

Valgfriheden omfatter de digitale kanaler i Mellem- og Fuldpakken og de øvrige tv-kanaler (nichekanaler) som man i dag kan få med Favoritpakken. I alt hen ved 100 digitale kanaler. Favoritpakken udgår og erstattes af det nye produkt.

De valgbare Ekstrakanaler fordeles i 4 priskategorier: 10, 20, 30 eller 40 kr. pr. kanal pr. måned. Efter hvad der tidligere har været oplyst, bliver det kanaler fra Mellempakken og Fuldpakken, der bliver dyrest. I Indblik anføres det således at prisen pr. kanal vil være ca. dobbelt så høj som når den indgår i en tv-pakke. YouSee regner derfor med at det især vil være mindre husstande og husstande med begrænset behov for tv-kiggeri der vil være interesseret i disse valgfrie kanaler.

TV 2 Sport HD, der ligger ukodet i Fuldpakken, vil ikke blive en valgfri Ekstrakanal, men vil blive solgt i en Ekstrapakke sammen med TV 2 Sport (SD-kanalen).

Eksisterende Ekstrapakker fortsætter, men samtidig med lanceringen af valgfri Ekstrakanaler, bliver Ekstrapakkerne tilgængelige for Grundpakkens kunder. Mange af de ca. 20 Ekstrapakker som YouSee i dag sælger, har hidtil kun kunnet fås af Mellempakke- og Fuldpakke-kunder. Fra 1. juni kan alle Ekstrapakker købes af Grundpakkens kunder.

YouSee vil oprette en helt ny tv-butik på yousee.dk. Det er også tiltrængt. Kunderne kan skifte, tilføje eller fjerne Ekstrakanaler i deres valgfrie pakke, der dog altid mindst skal indeholde 4 kanaler. Der kræves ikke gebyr for ændring af kanalvalg, men pakkens pris kan naturligvis blive en anden, afhængig af priserne på de valgte kanaler.

StartForfra vil virke på Ekstrakanaler fra Mellem- eller Fuldpakken.

De fleste foreninger får adgang til den udvidede valgfrihed fra 1. juni. Det er en forudsætning at foreningerne har alle de valgfrie kanaler i deres udbud. I et vist omfang skal kontrakter fornys, men det kan i mange tilfælde komme hen ad vejen.

Redigeret af Vilhelm - 30-Marts-2011 kl. 13:44
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 18:11
Kan bare sige FEDT, at kortgebyret forsvinder.

Jeg kunne sagtens finde på at få mig nogle ekstra kanaler efter 1. juni og jeg tror endda jeg kan jeg få en mindre pakke og bare vælge de vigtige kanaler til og stadig spare penge.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 22:28
Tja, alt andet lige, vil det vel også lægge et pres på de øvrige udbydere, Boxer, Stofa, og hvad de nu hedder, at de dropper kortgebyret.
mvh Christian
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2011 kl. 22:39
Det går kun i den rigtige retning hvis de gør det.

Redigeret af bibihest - 29-Marts-2011 kl. 22:40
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 14:00
Artiklen i "Indblik" bruger mærkeligt nok ikke betegnelsen Frit Valg. Derfor undlod jeg at bruge det i mit indlæg i trådens start.

Men i dag har jeg så fået "Indblik" med posten, og i følgebrevet bruger YouSee betegnelsen Frit Valg, så mon ikke det bliver det navn YouSee vil markedsføre produktet på?

Redigeret af Vilhelm - 30-Marts-2011 kl. 14:01
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 14:33
Kan man bruge kortet uden en Yousee boks, altså i et slot på TVet ?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Ja, det er jo nærmest det, der er pointen, da du skal så ikke betale 30 kr om måneden for at gøre det. Du skal også anskaffe dig et Viacces CA-modul, til at proppe kortet i, og så propper du CA-modulet i TV'et.
mvh Christian
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Ja, et fladskærms-tv med DVB-C-tuner kan forsynes med CA-modul (kortlæser) og YouSee Kort eller Tvillingkort. Derved kan det modtage kodede tv-kanaler. Der bruges et Viaccess 2.0 CA-modul til YouSee kabel-tv.

YouSee Kort og Tvillingkort kan også bruges i digitale modtagerbokse med DVB-C tuner, når de har Viaccess kortlæser indbygget eller kan forsynes med en sådan. YouSee's egne modtagerbokse har alle den rigtige kortlæser indbygget.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
kristian.n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 18:53
TV2 Sports pakke pris bliver ca 100kr for SD/HD Shocked
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 20:52
Så har Viasat da også dræbt den kanal.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så har Viasat da også dræbt den kanal.

Ja, det er mere end halvdelen af prisen på de øvrige kanaler i Fuldpakken.

Men TV 2 Sport (SD og HD) fortsætter jo som ukodede i Fuldpakken. Tilbuddet om TV 2 Sport i en Ekstrapakke er for Grundpakke- og Mellempakke-abonnenter. Men om det kan betale sig for disse at købe TV 2 Sport som Ekstrapakke, må de selv finde ud af.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 21:05
Viasat Golf var også dyrt i starten, men den fik YouSee presset ind i Favorit til 12,-
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu