recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel DVB-C box til Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSimpel DVB-C box til Yousee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Erroneus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel DVB-C box til Yousee
    Sendt: 10-April-2011 kl. 15:32
Jeg er på jagt efter en DVB-c box til mine forældre. Pt. modtager de deres signal analogt via det lokale antennelaug som kører via Yousee, men de ønsker at få det digitalt, da så kan få adgang til kanaler som Kanal9, DR Update, TV2 Regionerne og DR HD . De har godt nok kun et billederørs Panasonic tv, men det er rigeligt til dem.

De er ingen interesse i optagelse, video lejning eller noget i den stil. Så i bund og grund er det en DVB-C box, evt. med MPEG4 support (dog ikke super nødvendigt), som der efterlyses.

Har folk nogle erfaringer med en simpel box som kan klare det, uden boxen koster en arm.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 16:07
Det kan næsten kun være en Bluetinum boks (Bilka m.fl.) eller Denver boksen (Harald Nyborg). De kan outputte scart til et "gammelt" tv eller HDMI og koster i omegnen af 4-800 kroner. Og ingen efterfølgende lejeomkostninger og alt det.

Der er diskussionstråde her på kabel-TV forummet for begge bokse:

BlueTinum: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82182&title=bluetinum-dvbc-erfaringer

Denver: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91012&title=denver-dcb109hd

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 16:36
Kan Blue Tinum og Denver anbefales, da der jo er kilometerlange diskussioner om disse bokse?

Blue Tinum-tråden er jo efterhånden kommet op på hele 80(!) sider...Denver-tråden er sikkert heller ikke lukket endnu...

Hvad med en Triax? Hvad var det nu, at afløseren for C HD415 CX hedder?
Til top
Erroneus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 16:41
Oh den Denver box ser ikke dum ud, jeg tager et kig på den og den anden, takker for hurtig respons.

Forsat god solskins søndag.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu