Jeg hyggeroder med at få mine Smile Content UDP streams til at fungere i MediaPortal, fordi det er sjovt.
Men jeg har ramt en mur. Min HTPC kører Win7. Jeg har trådløs net til den og stikket fra fiber routeren i røven af LAN-kortet. Netværksoplysningerne i Win7 fortæller mig, at jeg er connected til mit trådløse net og "network", som jeg så regner med er den generiske betegnelse, som bliver smidt i hovedet af fibertråden.
Når jeg slår Win firewallen fra på det "offentlige" net "network", så kan fint streame TV-kanalerne i nyeste VLC player og skifte kanaler og det hele. Helt super.
Jeg vil bare gerne gøre det samme gennem MediaPortal. Jeg har prøvet meget forskelligt, men det virtuelle IP tuner i TVServer opsætning vil bare ikke finde de kaneler, som VLC kan. Jeg har lagt en M3U ned det rigtige sted, så den fremgår af oversigten i scannerdelen. Når scanneren kører får den bare intet svar fra kanalerne.
MEN hvis jeg fx starter VLC og kører udp streamen for DR1 og samtidig scanner efter samme kanal i TVserver opsætningen, så finder den kanalen korrekt og tilføjer den kanallisten sammen med kanalerne fra min DVB-T.
Så langt så godt, men hvis jeg starter MP og prøver DR fra IPTV scanningen, så får jeg blot noget i retningen af "Der kunne ikke laves en graf". ????
Det hjælper heller ikke at have VLC kørende i baggrunden med DR1 synkront, så der er en aktiv stream til UDP adressen.
Næste trin er at prøve at rode med VLC som external plugin til MP, men jeg ville hellere æde kanalerne direkte ind i den nu tilføjede IPTV funktionalitet i MP. Æv æv....(Men det er fisme skægt at rode med.)
TIPS, TRICKS og ERFARINGER!? Det vil blive værdsat. Jeg er ny bruger, så hvis jeg skal pisse over i et andet forumafsnit, så er jeg også modtagelig overfor konstruktiv kritik. ;-)