recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse: Felon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse: Felon

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugeranmeldelse: Felon
    Sendt: 14-April-2011 kl. 11:37
Jeg har ikke før skrevet anmeldelser, men jeg faldt tilfældigt over en film forleden, som fangede mig så meget, at jeg så den selv først, og 2 dage efter fik jeg konen til at se den sammen med mig. Det er min opfattelse, at det er en overset filmperle, som måske ikke så mange er bekendt med, og derfor vil jeg forsøge at gøre lidt reklame for den.

Here goes:

Felon af Ric Roman Waugh
Stjerner fra 1-6
StarStarStarStarStar

Wade Porter (Stephen Dorff, kendt fra Blade) lever den amerikanske drøm med en velfungerende familie bestående af sin kæreste og deres søn, en virksomhed i udvikling og han har aldrig trådt ved siden af lovens lange arm. Han skal snart giftes med sin udkårne, og de har netop fået bevilget lån til virksomheden, så alt kører på skinner for den lille kernefamilie.

Alt dette bliver der vendt op og ned på, da han en nat overrasker en indbrudstyv i sit hjem. Tyven flygter, men Wade optager jagten og slår tyven ned med et bat. Uheldigvis dør tyven af skaderne. Wade bliver sigtet og dømt for uagtsomt manddrab og skal afsone 3 år i et statsfængsel.

Wade må nu vende sig til livet bag tremmer, hvor regler styres af racistiske grupperinger og ikke mindst korrupte fængselsbetjente, og han må ty til lyssky metoder for at overleve i det barske system. Kort efter Wade er blevet indsat, flytter fangen John Smith (Val Kilmer), som er blevet overflyttet fra et andet fængsel, ind i hans celle. John Smith (Val Kilmer) er en livstidsfange, som er buret inde for at have myrdet 16-17 mennesker. Oveni Wade's kamp for at indgyde respekt hos sine medfanger og samtidige forsøg på at undgå problemer, så hans straf ikke bliver forlænget, skal han nu dele celle med en person, som umiddelbart synes ret ubehagelig.

Felon er virkelig en gribende fortælling om en mands næsten håbløse kamp mod et korrupt amerikansk fængselssystem, som dækker over deres brutale behandling af fanger, så myndighederne ikke aner uråd. Stephen Dorff gør et godt stykke arbejde, og man fornemmer hans frustration og fortvivlelse over at være havnet i en for ham helt ubegribelig situation, som han aldrig kunne have forestillet sig. En situation som kan ende med at efterlade ham uden hjem, virksomhed og familie, når han bliver løsladt.

Val Kilmer, som jeg ellers aldrig har set meget op til, er filmens helt store trækplaster. Han leverer en pragtpræstation som hårdkogt fangeveteran. Det virker som om, hans evner som skuespiller bliver bedre og bedre med alderen, og han passer overraskende godt i denne rolle.

Jeg kan kun anbefale filmen på det kraftigste. SE DEN!!

Redigeret af kaab - 14-April-2011 kl. 13:55
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900
Sony STR-DB925
Bose Acoustimass 6
WDTV live HD
Logitech Harmony One
Til top
hajenraj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2008
Sted: Denmark
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 22:54
Jeg kan kun give dig ret, en super fed film.
Mvh
Hajenraj
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 09:38
Ja, den er faktisk rigtig god, får helt til til at se den endnu en gang nu :) Det der også fanger er fordi man faktisk godt selv kunne se sig selv i rollen. Skal da ikke helt kunne afvise at jeg også have givet tyven en på låget hvis jeg fik mulighed for det.
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 01:14
Meget enig, fed film. Val Kilmer er super i den !!
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu