recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kom min Onkyo 509
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kom min Onkyo 509

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: Så kom min Onkyo 509
    Sendt: 27-April-2011 kl. 18:15
I dag fik jeg min nye Onkyo 509 receiver ind ad døren. Har længe overvejet om jeg skulle skifte min "gamle" Onkyo fra sidste år ud pga USB og NET, hvilket er noget jeg har savnet meget.

Kan bare sige jeg fortryder intet. 509'eren er for det første meget flottere end den gamle, men det er jo smag og behag. For det andet så virker det net og usb rigtigt godt og det er enkelt at sætte op.

Afspilning fra PC til receiveren over LAN er også let og hurtigt. Man skal bare huske at skrue ned på computeren inden man afspiller, for det styrer også receiverens lydstyrke. Det fandt jeg ud på den hårde måde ved at afspille en MP3 mens lydstyrken på afspilleren var tæt på max..

NET stationer bliver lagt ind på receiveren via en browser hvor man også kan give stationen et valgfrit navn.

Når man tilgår PC via receiveren, får man en liste med forskellige muligheder som "alle sange", genre og den slags og man kan derefter vælge. Man kan godt vælge sange uden at tænde tv'et, men det er en del mere besværligt, så en skærm er at foretrække til det.

Et par billeder

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

I dag fik jeg min nye Onkyo 509 receiver ind ad døren. Har længe overvejet om jeg skulle skifte min "gamle" Onkyo fra sidste år ud pga USB og NET, hvilket er noget jeg har savnet meget.

Kan bare sige jeg fortryder intet. 509'eren er for det første meget flottere end den gamle, men det er jo smag og behag. For det andet så virker det net og usb rigtigt godt og det er enkelt at sætte op.

Afspilning fra PC til receiveren over LAN er også let og hurtigt. Man skal bare huske at skrue ned på computeren inden man afspiller, for det styrer også receiverens lydstyrke. Det fandt jeg ud på den hårde måde ved at afspille en MP3 mens lydstyrken på afspilleren var tæt på max..

NET stationer bliver lagt ind på receiveren via en browser hvor man også kan give stationen et valgfrit navn.

Når man tilgår PC via receiveren, får man en liste med forskellige muligheder som "alle sange", genre og den slags og man kan derefter vælge. Man kan godt vælge sange uden at tænde tv'et, men det er en del mere besværligt, så en skærm er at foretrække til det.

Et par billeder

Jamen så har du jo oplevet det optimale, glæde, tilfredshed - og som jeg læser dig, lidt positiv overraskelseTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 19:23
Hvad har du måtte bøde for den?
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem