recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatering af pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormatering af pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Direkte link til dette indlæg Emne: Formatering af pc
    Sendt: 28-April-2011 kl. 12:17
Hej! Smile

Mine forældres HP stationær er blevet en del langsom og flere gange gider mailen ikke at sende osv.. Har kørt anti-virus scanning osv.. Tror bare jeg laver en ny frisk installation af systemet er der på nu her (Vista) - men jeg har nogle systemdiske, men det lige er til den maskine er jeg ikke sikker på, men alligevel nogenlunde - da jeg har lavet (og skrevet på) mine egne den gang min havde Vista.. Så mit spørgsmål er egentlig om hvis jeg sætter den i gang, om hvis det så ikke er til den maskine, så får jeg det vel at vide af computeren??

På forhånd tak dudes Wink

- Lige et sidespørgsmål: Et program der kan søge efter de nyeste drivers, findes der et godt velfungerende af det??

Redigeret af Casper - 28-April-2011 kl. 12:30
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 13:19
Hvis det ikke er til den PC, vil den sikkert ikke virke efter installationen. Så må du prøve dig frem.
Velfungerende programmer til drivere er f.eks. Drivermax eller Drivergenius, men de er ikke gratis.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 13:35
Okay ja, hmm.. Hvad er det værste der kan "ske"? Den kan vel godt starte op, eller er det ligesom iPhone når den ikke er aktiveret hvor man kun kan fortage nødopkald? Smile
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:20
Casper jeg foretrækker selv at finde mine drivere, de der driver genuis osv osv kan godt fucke din computer.

Find ud af hvilket hardware der er i pc´en og hent alle drivere manuelt inden du formaterer og smid det på en usb pen, så er du sikker på du har alle de rigtige drivere. Tager nu ikke lang tid synes jeg ikke.

Hvis du ikke kender alt dit hardware, mener jeg du kan hente en trial af http://www.lavalys.com/ og så kan den finde alle info til dig.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:45
@Casper: Du kan downloade alle drivere fra HPs hjemmeside på forhånd. Men det kræver at du ved hvilken model pc'en er.

Venlig hilsen
KB
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:58
Gendannelse af pc'en til dens oprindelige tilstand med HP Recovery Manager, hvis Windows Vista ikke er tilgængelig
Hvis ikke pc'en starter i Windows, er det stadig muligt at bruge HP Recovery Manager på harddisken til at gendanne computeren til dens oprindelige driftstilstand. Recovery Manager kan starter under opstartsprocessen ved at følge trinnene nedenfor.
  1. Tryk på Strømknappen for at starte pc'en, og tryk herefter på f11 tasten, når standard BIOS-beskeder vises på den sorte skærm.
    Bemaerk: Hvis du trykker på f11 tasten på en computer med et HP fabriksbillede, starter systemgendannelsen, selv hvis beskeden ikke vises.
    • Hvis HP Recovery Manager kan opnå adgang til gendannelsespartitionen, vises der en besked om at udføre sikkerhedskopiering af brugerfilerne før gendannelsen begyndes. Følg anvisningerne på skærmen.
    • Hvis HP Recovery Manager ikke kan opnå adgang til harddisken for at rette eventuelle systemfejl, skal du bruge sættet med gendannelses-cd'er for at gendanne harddisken til dens oprindelige tilstand.
    • Hvis ikke du har oprettet personlige gendannelses-cd'er eller cd'erne er beskadigede, kan du bestille ombytningsgendannelses-cd'er fra HP.
  2. Når Recovery Manager starter, skal du følge trin-for-trin gendannelsesvejledningen , der vises ovenfor.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 17:38
Okay, mange tak for svarene Smile Jeg vil se på det..
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

- Lige et sidespørgsmål: Et program der kan søge efter de nyeste drivers, findes der et godt velfungerende af det??

Der kan du bruge SlimDrivers, det er super nemt og rigtig godt.. Bruger det selv jævnligt på min PC, og den finder alt det man skal bruge :)

http://www.driverupdate.net/
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Der kan du bruge SlimDrivers, det er super nemt og rigtig godt.. Bruger det selv jævnligt på min PC, og den finder alt det man skal bruge :)

Det er fuldstændigt overflødigt på en HP computer.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 23:17
Nu spørg han jo kun efter et program der kan søge efter nyeste drivers, som et side spørgsmål, så kan jo være det ikke KUN skal bruges til en HP computer, ikke?
          
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis det ikke er til den PC, vil den sikkert ikke virke efter installationen. Så må du prøve dig frem.
Velfungerende programmer til drivere er f.eks. Drivermax eller Drivergenius, men de er ikke gratis.

Flemming
Eller SlimDrivers som er gratis.
/Ole
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming
Eller SlimDrivers som er gratis.
/Ole

Læs tre post oppe Wink

Redigeret af ladiesman217 - 01-Maj-2011 kl. 13:57
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu