recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lidt om dvdprofiler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlidt om dvdprofiler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Emne: lidt om dvdprofiler
    Sendt: 04-Maj-2011 kl. 20:30
Beklager jeg ikke lige kan finde på en bedre overskrift , men vil lige slå et slag for dvdprofiler for dem der ikke kender det.

Så har skrevet lidt om det på min blog
der vil komme andre spændene ting senere men har først fået den i luften i dag
Men kan afsløre der vil komme lidt om Ac ryan & Logitech Harmony inden for de næste par dage.

Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 00:57
Dvd-profiler kan desværre kun fås til Windows. Men jeg har brugt det i flere år, og det har længe været det bedste program. Men de sidste par måneder synes jeg der har manglet for mange danske udgivelser på blu-ray, så jeg har droppet programmet nu.
Jeg er gået over til mac, men har kørt dvd-profiler i en virtuel pc i over to år, men det er slut nu pga. der mangler for mange film, købt i Danmark.

Der er så desværre ikke programmer til mac, som er bedre. Men jeg har fundet et, der er næsten lige så godt - dvd-pedia.

Så jeg vil også anbefale dvd-profiler til Windows-brugere.
Venlig hilsen
KB
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 10:42
Jeg bruger det selv på Linux gennem Wine, der kører det perfekt :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 11:15
Jeg bruger det på Mac med VMvare Fusion, og det virker jo fint. Jeg har dog også problemer med manglende danske udgivelser, men sådan har der jo altid manglet noget, her og der. Der mangler også en masse anime.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 12:29
Jeg synes der er flere problemer med det program.

Dels er billederne af æskens artwork meget utydeligt. På forsiden er det vanskeligt at læse hvad der står; på bagsiden er det umuligt.

Jeg ville tilføje en tilfældig film og fik fat i Whatever Works. Når jeg klikker på Tilføj DVD til samlingen går det ca. 10 sekunder før billedet kommer frem; i mine øjne alt for lang tid. Jeg skrev filmens titel og trykkede så på region 2. Også denne gang gik der ca. 10 sekunder før den var klar, hvis man da ikke tænker på de 4 ud af 5 gange hvor jeg fik en "svarer ikke" besked. Et par gange blev jeg nødt til at lukke programmet, da det nægtede at samarbejde.  

Der var ikke nogen dansk udgave der hedder Whatever Works. Filmen hedder Mig og Melody i DK, men da jeg altid bruger den originale titel var det ikke en mulighed at bruge den. Jeg kunne selvfølgelig have valgt en udgave fra Frankrig, Holland, Norge, Sverige eller Tyskland, men jeg foretrækker at læse på dansk eller engelsk, så eneste mulighed var en amerikansk udgivelse, men så ville oplysninger om region og undertekster ikke passe.

Med andre ord er det ikke et program jeg er indstillet på at bruge lige nu. Så fungerer det OpenOffice dokument hvor i mine film er nu langt bedre. Og så er det oven i købet gratis, og langt mere samarbejdsvillig.

Redigeret af kaizer - 06-Maj-2011 kl. 09:17
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg synes der er flere problemer med det program.

Dels er er billederne af æskens artwork meget utydeligt. PÅ forsiden er det vanskeligt at læse hvad der står; på bagsiden er det umuligt.

Forsidebillederne fejler ikke noget, men det kan da godt være svært at læse bagsiden.

Her er et par eksempler:

Venlig hilsen
KB
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 09:16
Ja, det ser jo fint ud.

Jeg ville gerne vise hvordan det ser ud hos mig, men jeg kan ikke få kopieret billeder fra Invelos. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 09:32

Ja, det ser jo fint ud.

Jeg ville gerne vise hvordan det ser ud hos mig, men jeg kan ikke få kopieret billeder fra Invelos. 
Enten bruger du den gratis version, eller også har du ikke hentet højopløsningsbillederne.

Venlig hilsen
KB
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja, det ser jo fint ud.

Enten bruger du den gratis version, eller også har du ikke hentet højopløsningsbillederne.

Jeg downloadede en gratis udgave, da jeg ikke ville betale for noget jeg ikke var sikker på jeg ville bruge. Jeg er som sagt sikker nu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu