|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6410 |
![]() Sendt: 05-Maj-2011 kl. 22:31 |
Kan man købe musikdownloads i ordentlig kvalitet = 320 kbps?
Mine CD'er er rippet i den kvalitet, så jeg gider ikke noget lavere: Nye CD'er ryger bare på loftet, efter de er rippet |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Har du hørt om iTunes? ![]() |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
320kbps hvad? ITunes er 256kbps men i AAC, der skulle være bedre end MP3 i samme bitrate.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6410 |
![]() |
MP3 320 kbps siger Windows Media Player
iTunes er vederstyggeligt, men det er heller ikke 320 kbps
Redigeret af jake51 - 05-Maj-2011 kl. 23:21 |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Min fejl, itunes er 256 som nævnt - men hvis du mener dét er "vederstyggeligt" i forhold til 320, så skal du jo lede efter noget lossless (og gen-rippe din CD-samling!) Redigeret af Otto J - 06-Maj-2011 kl. 08:02 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
*Gyyyyyyysss* Mener du det seriøst??? ![]() Hvorfor hulan går du efter 320 kbps fra nettet, når du i forvejen har forkryblet hele din CD-samling? Næææh, få lige dem ned fra loftet - efter du har trykket "Delete" til din nuværende samling - og gør som Otto foreslår: Gen-rip hele din CD-samling i Lossless format - Flac, WMA Lossless eller lign... M.v.h.
|
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Det er jo nok til nye indkøb der spørges til. Hvis han alligevel smider cd'en på lofter, kan han jo lige så godt downloade musikken.
Men umiddelbart skal man nok ud på piratmarkedet, hvis man vil have 320 kbit eller lossless (flacc). Musik branchen er ikke noget så langt endnu, men det kommer vel om et par år... /Bitnissen |
|
![]() |
|
![]() |
Henrik B: Der er ikke meget plads på en MP3-afspiller til lossless kvalitet (selv om min Creative er 32 GB)
Hører det når jeg er i Fitness World (gys) på gode Denon in-ear
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Ok, ca. 1.600 numre er ikke nok at have med? Du må sat'me være meget til træning - eller have nogle laaange sesions.
![]() ![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4716 |
![]() |
256 Kbps AAC (som iTunes bruger) er i mange tilfælde bedre end MP3 i 320 Kbps. MP3 er ikke et videre godt komprimeringsformat, men det kom først og red på en bølge af musikpirater i mange år.
Uanset hvad - og på trods af dine Denon høretelefonener - er jeg dog sikker på, at du får mere end rigeligt selv med mindre formater.
Hvis du ønsker det absolut bedste, så kan du dog godt løbe op på loftet igen. Hvorfor hulan har du så rippet i MP3? Rip i et lossless forma såsom Apple lossless eller FLAC. Herfra kan man altid re-encode til andre formater, når man eksempelvis skal have din musik med på en bærbar afspiller. Redigeret af Rasmus Larsen - 06-Maj-2011 kl. 10:29 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
Jeg har også af praktiske grunde valgt at rippe min cd-samling i 320 kbps mp3. Inden da lavede jeg en dobbelt blind test, og der ku jeg ikke få signifikans i loss-less favør, og så var valget ikke så svært.
Kan derimod godt høre forskel hvis jeg ved hvad jeg lytter til, men det kan jeg jo ikke regne med er sandheden
![]() |
|
![]() |
|
julle.p ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
Jeg har endnu ikke set købe-musik i den nævnte kvalitet. Kan 100% følge dig i, at iTunes vederstyggeligt.
Det kan ikke passe at man ikke kan købe musik online i et lossless format. Så længe de fortsætter med denne forretningsmetode, ser de desværre ikke mine penge. I stedet må man ty til pirateri for at få noget så basalt... |
|
Mvh. Alex
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |