recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - App til Qnap: God start på remote access
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApp til Qnap: God start på remote access

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: App til Qnap: God start på remote access
    Sendt: 17-Maj-2011 kl. 21:22
Kan ikke se, at Qnap's app 'Qmobile' har været nævnt herinde endnu. Men: Hvis du har en Qnap (fra 109 og opefter) og en iDevice eller Android, så download Qmobile-app'en. Du får så direkte adgang til dit Qnap-mediebibliotek, både lokalt og eksternt (3G eller wifi). Sidstnævnte har jeg lige haft glæde af på langfart - suveræn forbindelse til min hjemme-NAS via wifi på hotelværelset, men mindre godt via 3G. Setup'et indeholder endnu ingen serverfunktionalitet (a la Twonky), så man skal have en god (alfabetisk)mappestruktur for at finde sit indhold. Men det er nu til at overkomme. (Twonky oplyser i øvrigt, at de langt om længe skulle være på vej med en ordentlig 'remote access to Twonky on NAS' løsning i 2011 - hvis man benytter Twonky, så kan jeg i øvrigt anbefale deres udmærkede app til at styre UPnP-serveren).

/kris

Redigeret af kris - 17-Maj-2011 kl. 21:25
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 20:55
Sætter man ikke sikkerheden, lidt på prøve ved at åbne sin qnap uden fast ip adr i den anden ende?? Alle kan jo komme ind hvis de rammer den rigtige port
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 21:03
...det er kodebeskyttet - så man skal 1) ramme min IP-adresse, 2) ramme min port, 3) ramme mit brugernavn og 4) mit password... dertil kommer så, at app'en er 'read-only' - man kan ikke slette noget, og det er udelukkende mediebiblioteket, der er adgang til, ikke administrationssiderne. Jeg er ganske tryg.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 09:30
Ja det virker fint, dog synes jeg at have lidt problemer med video formater.
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu