|
Yousee boks melder "ingen antennesignal" på Puls |
Besvar |
Forfatter | |
TDCmonopol
Ny bruger Oprettet: 06-April-2011 Status: Offline Point: 7 |
Emne: Yousee boks melder "ingen antennesignal" på Puls Sendt: 18-Maj-2011 kl. 09:52 |
Hej folkens,
Har tilbagevendende problemer med Yousee boksen (modtaget i April måned).
Igår var det galt med TV3 Puls kanalen, hvor Yousee boksen pludselig meldte "Ingen antennesignal". Vi forsøgte at skifte kanal op og ned, for lige at give den en chance til at revurdere og de andre kanaler går fint ind.
I frustration tager jeg kortet ud og sætter det direkte i TV'et, som også har CAM modul og der går kun 2 sekunder, så har vi TV3 Puls direkte fra antennekablet (uden om boksen).
Sjovt nok, så sidder der et kvalitetskabel fra væggen til boksen (clicktronic eller bedre), så en standard fordeler, og derefter et gammelt antennekabel til TV'et (fra boksen er det HDMI ellers), som åbenbart klarer opgaven fint.
Andre som har problemer med at dekryptering af HD kanalen TV3 Puls?
Jeg skal lige sige at vi i soveværelset også har problemer, her er det vores Samsung som melder "ingen antennesignal" på TV3 Puls.
Og så er der alt det andet:
Tilfældig blæserstøj fra boksen
langsom reaktion
osv. osv.
|
|
bjorno
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
Sendt: 18-Maj-2011 kl. 11:18 |
Prøv at tage samme kanal +100. Ligger den f.eks. på 17 så tag 117. Der kan være problemer på det ene bånd (eller noget). Jeg har haft et lignende problem og fik ovenstående løsning fra kundeservice.
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Sendt: 18-Maj-2011 kl. 12:45 |
Det er aldrig godt at fordele signalet efter antennedåsen i væggen, prøv at afmonter fordeler og sæt ledning direkte fra dåsen til Yousee boks.
Har du andre fordelere etc. på dit antenneanlæg så fjern dem også
|
|
rasputin
Bruger Oprettet: 06-Februar-2004 Status: Offline Point: 109 |
Sendt: 18-Maj-2011 kl. 14:43 |
Jeg havde samme problem, havde en TDC montør ude i 2 timer, alt blev checket skiftede mellem flere dyre kabler ingen resultat. Prøvede så nogle billige standard kabler fra Yousee og vupti signal igennem.
|
|
TDCmonopol
Ny bruger Oprettet: 06-April-2011 Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 18-Maj-2011 kl. 18:06 |
Fandt den på kanal 111 (er i København) og nu virker det perfekt. Angående kabler, så havde jeg før standard skærmede kabler fra Elgiganten, de var for dårlige til TV3 signalerne (som vist er et problem i hele København). Så købte jeg bedre kvalitet hos AV-connection med guldbelagte connector, de virker rigtigt godt, vi havde før mange problemer med støj fra alle mulige kilder (lightere, lamper tænd/sluk etc.). Tak til Bjorno dér!
|
|
bjorno
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 07:56 |
En lille finte som er rar at kende :-) Jeg havde problemet til landskampen Danmark - Norge og havde derfor nogen gæster som var ret opsatte på en løsning :-)
Yousee sender alle kanaler på 2 "frekvenser/bånd". Er der problemer på det ene, kan den nævnte løsninger derfor ofte hjælpe i den periode, hvor der er signalproblemer.
|
|
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 08:47 |
I det aktuelle tilfælde er problemet formentlig igen indstråling fra det antennebaserede DVB-T sendenet.
I hovedstadsområdet sender YouSee den ukrypterede version af TV3 Puls på 714 MHz. Samme frekvens bruges til at sende DVB-T MUX2 fra masterne i Hove og Gladsaxe.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |