recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV (1. gen. JB) problemer med streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV (1. gen. JB) problemer med streaming

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV (1. gen. JB) problemer med streaming
    Sendt: 23-Maj-2011 kl. 21:59
Hej

Jeg har jailbreaket min Apple TV (1. gen.) med ATVflash for at kunne streame fra min NAS.

Problemet er at det hakker jeg afspiller en dvd-fil (afspiller direkte fra VIDEO_TS-mappen). Jeg har både prøvet med NITO-tv og XBMC (XBMC kører en anelse mere smooth men slet ikke godt nok).

Jeg har prøvet at afspille en Blu-ray konverteret til en .mkv-fil (fylder 17 GB). Så står den helt af - kører i 5-10 sek. med 3-4 frames/sek. for derefter at fryse helt, og jeg må rykke strømstikket ud. Ja, jeg ved godt at AppleTV ikke understøtter 1080i/p, men det er jo som om den prøver...

Min NAS er en Buffalo LinkStation og når jeg prøver at overføre en fil til min computer sker det med 28-29 MB/s, det er vel rigeligt?

Alt er forbundet med kabel, og jeg kører gigabit. Min computer kører Win 7 64bit.

Nogen der har tips eller tricks til indstillinger eller andet?

På forhånd tak
/zemo/
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 22:27
Hej Zemo

Jag har samme problem på et kablet netværk, og så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er ATV ikke kraftig nok til at afspille HD-materiale. Jeg har dog ikke synderlige problemer med at afspille dvd-filer fra mine VIDEO_TS-mapper på min QNAP-Nas. En gang imellem skal den lige tænke lidt, men det er nogenlunde til at leve med.

Jeg har dog tidligere googlet lidt på problemet, og det tyder på, at du ved at installere en Crystal HD chip i din Apple TV kan booste dens performance, så du kan afspille HD-materiale. Så vidt jeg husker skal den dog bruge den port, som WiFi-kortet sidder i, så du mister den trådløse funktion. Se evt. mere her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77577&title=apple-tv-og-crystal-hd

/Jeppe
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 22:40
Hej igen

Tak for svar og link.

Jeg tror ikke det er noget jeg gider at rode mere med, der åbenbart delte meninger om hvor godt det virker. Jeg oplever også en masse lag ved betjening, det er mit liv for kort tilWink

Det skal siges at jeg lige har købt en Apple TV 2 i USA, men har ikke fået noget "gjort" ved den endnu, men det er da planen at den skal jailbreakes også.

Kender du/I noget til om den bedre vil kunne opfylde mit ønske: streame BD-filer (iso eller mkv eller?) i 1080p via netværk til tv?

Spørgsmålet er om jeg bare skal anskaffe mig en "rigtig" medieafspiller (har kigget på AC Ryan, Popcorn Hour o.a.) for at slippe for at rode for meget med det. Det skal jo bare virke...
/zemo/
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2009
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 00:27
Jeg streamer video_TS fra min mac-mini trådløst til min AppleTV med XBMC. Det virker super. Har du prøvet at lægger filerne over på din PC og dele dem derfra. Jeg syntes nogle gange de NAS-diske er lidt langsomme.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 17:09
Nå nu har jeg prøvet at eksperimentere lidt.

To problemer:

1. Havde store problemer med at finde min PC på netværket. Jeg delte de mapper jeg ville, og fik sat mediastreaming til, samt slået password fra.

Da Apple tv fandt min NAS med det samme, ville den ikke oprette forbindelse til pc'en. Jeg prøvede alle mulige indstillinger, og fandt til sidst ud af at jeg under brugernavn skulle skrive <brugernavn>  (fra pc, og ikke <brugernavn>-PC som man jo hedder på pc'en. Nå, men pludselig var den der.

Nu efter at det hele blev slukket (på standby, med strøm) natten over, og jeg kan se at alle oplysninger/indstillinger er intakte, nægter den simpelthen at connecte til hverken NAS eller pc. Hver gang jeg prøver at "mounte" (og ja, jeg har tjekket at IP'adresserne er de samme som igår) kommer der en fejlmelding.

EDIT: Nu ville jeg lige prøve en sidste gang, mens jeg skriver ovenstående, og minsandten om det ikke virker.. Hmm, rimeligt ustabilt.

2. Jeg prøver at afspille i XMBC, og har fundet ud af at ISO-filer kører bedst (DVD). Efter lidt indstillen af aspect ratio og andet, virker det ok. Der er dog stadig antydning af hakken (jeg kan se det ved panoreringer, men jeg er virkelig også super-krakiler på det område). Og lyden har også en tendens til at være ude af sync.

Ja, jeg er typen der sidder under en film og holder øje med de ting under en filmCry. Men hvis ikke de ting er 100% i orden, vil jeg hellere sætte dvd-skiven på.

Afspillning i NitoTV er frygtelig dårlig og kan ikke bruges, men XBMC er som sagt rimelig god.
/zemo/
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu