Hej!
Jeg er ude på at finde den rette løsning der vil lade mig optage tv-programmer og så se dem på et hvilket som helst af mine 4 fjernsyn som er fordelt rundt omkring i huset. Derudover skal jeg også kunne rippe alle mine DVD'er så jeg kan se dem alle steder. Jeg ville være glad hvis jeg også kunne lægge min musik og måske spille fra TDC play uden at skulle tænde et fjernsyn.
Jeg har en central position i huset hvor jeg får mit TV signal ind (yousee lige nu) og her sidder også min router samt mit krydsfelt. Jeg har kablet netværk (cat5E - unshielded) så der er 2 netværksstik i nærheden af alle fjernsyn.
Lige nu har jeg et Amitech mediecenter stående som er sluttet til mit tv i stuen og så har jeg en extender i sove værelset. Det fungerer for så vidt fint på de to fjernsyn og i princippet kunne man vel bare købe flere extendere men pladsen på harddisken er begrænset og brugerfladen på windows mediecenter er ikke optimal. Det bliver hurtigt svært at finde rundt i optagelserne. Desuden er der for tiden kun en tuner indbygget. Derudover skal der også være en sikkerhed inbygget mod at harddisken står af. Jeg forestiller mig RAID5 eller noget i den stil.
Jeg har fået foreslået at sætte en windows home server op til at fungere som netværksdrev og den skulle så også kunne tilgås fra internettet ude omkring i verden. Derudover er der blevet foreslået at jeg køber en NAS i stedet. Men ingen af disse er vel i stand til at optage TV fra Yousee så jeg kan se det på de andre fjernsyn.
Er der nogen der har forslag?