recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af brugt software - hvordan med licenser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af brugt software - hvordan med licenser?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af brugt software - hvordan med licenser?
    Sendt: 26-Maj-2011 kl. 12:10
Hej
Jeg har for nyligt købt en "rodekasse" på en auktion - blandt stumperne var blandt andet Windows XP, Nero 9, Kaspersky Internet Security 2011 samt Windows 7 Ultimate - alle med medier, licenskoder, manualer osv. Derudover var der en PC, som dog viste sig at være smådefekt.
Et kvalificeret gæt er jo at softwaren har været benyttet til den pågældende computer, men hvordan forholder det sig egentlig med den software og de licenser jeg har købt - kan jeg bruge det og installere det - hvad hvis jeg prøver og løber ind i en "Beklager licensen er allerede brugt" eller noget i den retning?
Så er den software jeg har købt til at smide ud eller kan den rent faktisk bruges?
Mvh Tommy
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 12:46
Hvis du køber SW med licens, har du naturligvis lov til at bruge den iht de gældende licensbestemmelser for det pågældende produkt, også på en anden pc, forudsat at det kun bruges på en PC. Dog undtaget OEM licenser, som er givet til en specific pc med et bestemt serienummer.
Hvordan du så vil sikre dig at softwaren ikke bruges på en anden pc, er nok svært i din situation.
Da du har købt SW med licens, er det jo dig der har rettigheden til brugen, så en henvendelse til SW firmaet burde kunne løse problemet, f.s.v. at du kan bevise at du er indehaver af en original licens.
/Peter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu