Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mureren
Guld medlem
Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
|
Emne: HDMI loop/passthrough på Onkyo 805? (HTPC) Sendt: 29-Maj-2011 kl. 18:44 |
Jeg har trykket "bestil" på en HDHomerun.
Jeg er ude efter at simplificere mit setup en smule, og vil gerne skille mig af med PS3, AC Ryan Mini, Sony HDD recorder og en switch.
I dag kører mit antennesignal fra væggen og ind i Sony HDD recorderen, som looper videre til tv'et.
Fremover skal mit setup bestå af tv'et, en HTPC jeg endnu ikke har besluttet hvordan skal konfigureres, og min Onkyo 805.
Antennekablet bliver dermed sat direkte i tv'et fremover.
Men, for at kunne lykkes med den mission, skal jeg finde ud af om Onkyo'en kan sende et HDMI signal (fra HTPC) videre i slukket tilstand!
Kan den ikke det, SKAL receiveren tændes hver gang jeg skal bruge HTPC'en, og det ville jeg gerne undgå hvis muligt!
Evt. må der en anden receiver til 
Er der nogen der har en HTPC og en Onkyo 805'er der ved det med sikkerhed?
Manualen nævner nemlig ikke noget om evnen til det, og jeg kan ikke komme til at teste det pt.
Redigeret af mureren - 29-Maj-2011 kl. 18:46
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:49 |
Det handler vel i grunden bare om hvor vidt et HDMI signal kan sløjfes gennem din forstærker i slukket tilstand, mere end kilden ? så om det er en htpc, din PS3 eller din AC Ryan, kommer vel ud på ét ?
Hvis du vil droppe din HDD recorder, er det vel for at lade HTPC'en optage tv programmer fremover ? Så det giver vel ikke mening at putte antennekablet direkte i tv'et ? 
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:06 |
confused skrev:
Det handler vel i grunden bare om hvor vidt et HDMI signal kan sløjfes gennem din forstærker i slukket tilstand, mere end kilden ? så om det er en htpc, din PS3 eller din AC Ryan, kommer vel ud på ét ?
|
Fuldstændig korrekt!
confused skrev:
Hvis du vil droppe din HDD recorder, er det vel for at lade HTPC'en optage tv programmer fremover ? Så det giver vel ikke mening at putte antennekablet direkte i tv'et ?  |
Jeg har jo bestilt en HDHomerun. Det er den der skal levere signalet til HTPC'en (efter planen da).
Derfor skal antennekablet direkte i tv'et, så jeg blandt andet er uafhængig af HTPC'en mens den evt. optager 2 separate kanaler. På den måde kan jeg også se tv med HTPC'en og receiveren slukket.
Redigeret af mureren - 29-Maj-2011 kl. 20:51
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:20 |
Ha ha - nå ja, men du skal jo stadig have et antennekabel i HD HR'en, naturligvis kan det være i et helt andet rum - jeg har også min HD HR et helt andet sted.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:51 |
Lige netop....den skal stå i mit teknikskab, sammen med routere, switch, NAS, alarm m.m.
Men du ved ikke om Onkyo 805 kan sløjfe HDMI videre i slukket tilstand kan jeg lige som regne ud 
|
Mvh. Mureren
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:12 |
Nej desværre - jeg tror faktisk det er et udbredt "issue" på forstærkere. Jeg har selv en i kikkerten, som desværre heller ikke kan, i slukket tilstand - møgirriterende.
|
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 21:57 |
Kender du til nogen receivere der kan?
Og hvordan dælen løser man ellers problemet på en god måde? Det virker tåbeligt at skulle køre fra HTPC til tv til receiver...det skal jo næsten give A/V sync problemer 
(og i øvrigt har mit LG50PK760N ikke HDMI out...så det kan ikke løses på den måde)
|
Mvh. Mureren
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 22:33 |
Man kunne sige at et setup med aktive højtalere egentlig var løsningen...
Her dekoder HTPC-en lyden og kun selve effekt-forstærkningen af lyden foregår uden for HTPC-en.
Fra flere sider stilles der spørgsmål til en sådan løsning, fordi lyd-dekodningen foregår i en HTPC, som må anses for at være et "fjentlig" miljø for lyddekodning og at signalet kommer analogt ud og overføres til en effektforstærker (eller aktive højtalere).
Men jeg mene at setup mæssigt er det enkelt løsning og spørgsmålet er hvor store disse ulemper reelt er....
Der må være nogle muligheder i valg af lydkort og kabler, der kunne minimere disse problemer..
Forudsætningen for et sådant setup er også at HTPC kan virke fuldt ud som medieafspiller og der ikke andre selvstændige bokse, der skal kobles sammen...
Redigeret af avh - 30-Maj-2011 kl. 13:15
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 09:07 |
Tjaaa...det var vel også en mulighed. Så ville Onkyo'en blive overflødig også. På den anden side skal jeg så ud og investere i aktive højttalere, og finde et lydkort til HTPC'en der kan håndtere sub-out og signalkabler direkte i lydkortet, og det er vist ikke nemt.
Måske må jeg bare leve med forstærkeren skal være tændt hver gang jeg vil bruge HTPC'en til andet end optagelser 
Redigeret af mureren - 30-Maj-2011 kl. 09:07
|
Mvh. Mureren
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 09:18 |
Min halvgamle Denon AVR-3808 kan såvidt jeg husker sløjfesignalet videre, konsekvensen var til gengæld at der konstant var en del kredsløb i den der var tændt og den var derfor lun hele tiden hvilket må betyde ret højt "standby forbrug", så snart jeg opdagede det blev det slået fra. Fik aldrig målt på forbruget. Kunne en lille hdmi splitter måske ellers være en ide?
Redigeret af db89 - 30-Maj-2011 kl. 09:19
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 14:16 |
Onkyo NR609 kan. Jeg har godtnok ikke testet det, da jeg har svært ved at finde formålet. Men jeg var igennem indstillingerne igår, og der røg jeg ind i det.
|
|
 |
theman7979
Bruger
Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 14:28 |
Min denon 2809 kan sættes til HDMI pass through på sidst brugte input i standby. Det virker fint, men den æder 18 watt i standby hvis jeg slår det til. HDMI kredsløb er åbenbart glade for standby strøm. Det er jeg ikke, så har slået det fra.
|
 |