Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mr. Duet
Ny bruger
Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
|
Emne: Squeezbox Server problem - WHS Sendt: 30-Maj-2011 kl. 17:24 |
Hej.
Jeg har købt en HP EX490 server, som skal bruges som server for mit Squeezbox system (2 stk. Squeezbox Duet). Jeg har læst forskellige indlæg om folk der synes at en NAS var lidt for langsom, så derfor faldt valget på HP serveren.
Jeg har dog problemer med at indlæse mit musik bibliotek. Indlæsningen starter fint, men efter 2-3 min stopper den med følgende fejlmeddelelse:
"Musiksøgningen blev afsluttet uventet (Indeksering af mapper)"
Jeg kører version 7.5.4 / r32171 og har pt. ca. 30Gb musik på serveren.
Jeg har prøvet Windows Home Server versionen og prøvet at installere Windows udgaven direkte på serveren med remote desktop, begge udgaver melder samme fejl. (Jeg tror dog heller ikke der er den store forskel på de 2 versioner)
Jeg har prøvet at starte SB serveren med flueben i "Kør uden udvidelsesmoduler (Fejlsikret tilstand)", hvor scanningen gik igennem uden fejl - men kun 1 gang... (Hvad er det for nogle udvidelsesmoduler man kan slå fra? Jeg synes ikke jeg kan se nogen forskel)
Er der nogen der har et forslag til hvorfor jeg får denne fejl?
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 17:53 |
jeg havde store problemer med udvidelsesmoduler indtil jeg slettede sb server og installerede igen med administrator rettigheder.
BS
|
|
 |
Mr. Duet
Ny bruger
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 17:58 |
Jeg har prøvet at slette SB server flere gange, både WHS versionen og Windows versionen. Jeg er logget ind som administrator når jeg er på med remote desktop, er det nok for at
installere med administrator rettigheder?
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:12 |
Står der noget i logfilen om hvorfor den stopper?
Om du installerer den igennem WHS-konsolen eller direkte på serveren gør ikke nogen forskel rent rettighedsmæssigt. Begge dele får servicen til at køre under Local System og det er den der tilgår dine filer.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Mr. Duet
Ny bruger
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 20:26 |
Jeg slettede "scanner.log" og startede en ny musik scanning, men filen indeholder ingen fejl beskeder, kun en liste med alle de musik filer der er blevet scannet.
"Server.log" registrer en fejl:
[11-05-30 20:10:07.9313] Slim::Schema::Storage::throw_exception (82) Error: DBI Exception: DBD::mysql::st execute failed: Table 'slimserver.dbix_migration' doesn't exist [for Statement "SELECT value FROM dbix_migration WHERE name = ?; "] [11-05-30 20:10:07.9319] Slim::Schema::Storage::throw_exception (82) Backtrace:
frame 0: Slim::Utils::Log::logBacktrace (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>Slim/Schema/Storage.pm line 82) frame 1: Slim::Schema::Storage::throw_exception (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>DBIx/Class/Storage/DBI.pm line 957) frame 2: DBIx::Class::Storage::DBI::__ANON__ (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>DBIx/Migration.pm line 237) frame 3: (eval) (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>DBIx/Migration.pm line 233) frame 4: DBIx::Migration::_version (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>DBIx/Migration.pm line 78) frame 5: DBIx::Migration::migrate (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>Slim/Schema.pm line 480) frame 6: Slim::Schema::migrateDB (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>Slim/Schema.pm line 161) frame 7: Slim::Schema::init (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>Slim/Music/Import.pm line 744) frame 8: Slim::Music::Import::_checkLibraryStatus (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>Slim/Music/Import.pm line 677) frame 9: Slim::Music::Import::useImporter (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>Slim/Music/MusicFolderScan.pm line 48) frame 10: Slim::Music::MusicFolderScan::init (slimserver.pl line 438) frame 11: main::init (slimserver.pl line 581) frame 12: main::main (slimserver.pl line 99) frame 13: PerlSvc::Interactive (/<C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE>PerlSvc.pm line 99) frame 14: PerlSvc::_interactive (slimserver.pl line 0) frame 15: (eval) (slimserver.pl line 0)
[11-05-30 20:10:15.6331] main::checkDataSource (977) Warning: Schema updated or no tracks in the database, initiating scan.
Den samme fejl kommer 2 gange efter hinanden i loggen. Siger det jer noget??? :-)
Jeg scannede et par gange og det er ikke den sammen fil der er sidst i "scanner.log" hver gang.
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 20:36 |
HMM det ser ud til at være et sql problem. har du prøvet at slette filerne i sql mappen, så den kan lave et sæt friske?
BS
Redigeret af Bschmidt - 30-Maj-2011 kl. 20:40
|
|
 |
Mr. Duet
Ny bruger
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:04 |
Er det en bestemt fil du tænker på? Jeg har prøvet at omdøbe SQL mappen, men jeg synes ikke rigtig det ændrede noget? Søge tiden blev dog noget kortere inden der kom den samme fejl.
Det er denne mappe jeg omdøbte: C:\Program Files\Squeezebox\server\SQL
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:35 |
Du må ikke omdøbe noget som helst under serverens mappe. Det er et absolut no no!
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Mr. Duet
Ny bruger
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:41 |
Jeg omdøbte SQL mappen for ikke at slette filerne, hvis SB serveren ikke kan køre uden dem. (Og mappen er ændret tilbage igen)
Har du et andet forslag til hvad jeg ellers kan prøve?
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
|
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:44 |
Kurt Poulsen skrev:
Du må ikke omdøbe noget som helst under serverens mappe. Det er et absolut no no! |
Arh det er jo ikke hospitalsudstyr
Mit bud er afinstaller og tjek manuelt om HELE squeezebox mappen er slettet, ellers sletter du den, og start derefter forfra med administrator rettigheder.
BS
|
|
 |
Mr. Duet
Ny bruger
|
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 18:31 |
Jeg har afinstalleret SBS igen og slettet filerne i følgende mapper: C:\Program Files\Squeezebox C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Squeezebox Der var efter afinstallationen stadig filer i begge mapper. Herefter genstartede jeg HP serveren og loggede ind med Admin. password (jeg går udfra at jeg så administrator rettigheder?). Jeg installerede WHS udgaven af SBS og har du kørt 3 scanninger af musikbiblioteket, hvor den alle 3 gange er kommet med "Uventet afslutning" fejlen. Andre gode ideer modtages gerne!!
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2011 kl. 19:49 |
Selv om du har administratpr rettigheder så har den service der skanner dine filer det ikke. Bare som et forsøg: Stop SqueezeBox Server. Gå ind i Start->Control Panel->Administrative Tools->Services og find Squeezebox Server. Højre klik på den og vælg Properties Vælg fanen Log On Ændrer "Log on as" til "This Account" og angiv administrator som brugernavn og det tilhørende password. Start Squeezebox server og se om det så ikke hjælper.
Hvis det virker så har du fået lavet noget med rettigheder på dine musik-filer der er forkert.
|
Mvh Kurt
|
 |