Hej.
Ja, der opfandt jeg sgu næsten lige et nyt udtryk til IT leksikonet.
Haves: Mediecenter som pt. kører W7 m. Windows MCE. Det fungerer men synes programmet er træls at bevæge sig rundt i. Derfor vil jeg have XBMC på den (igen), og så skal det forsøges at få XBMC Live med PVR+live TV til at virke. Så langt så godt. Nu kommer udfordringen: konen bruger www.nutv.dk til bl.a. at se "De Unge Mødre" og det _skal_ bare op på fladskærmen. Sådan er det bare. Jeg tror I forstår mig :)
XBMC Live er jo baseret på Linux så at sige og det betyder at det der DRM halløj som Nutv.dk benytter sig af går fløjten - det virker ikke.
Mit TV er et: Sony Bravia 40W5500 med DLNA support.
Min tanke var at streame skidtet fra Nutv.dk på den bærbare og så skulle den bærbare vha. DLNA sende streamen videre til mit TV via mit lokale netværk, men det er ikke helt så nemt som jeg håbede på, så jeg skal bruge lidt hjælp til hvordan det gøres.
En løsning er at tilslutte skidtet med VGA/HDMI direkte i TVet, men det er bøvlet og det er ikke løsningen.
En anden løsning er at lade mediecentret køre Windows med XBMC+PVR/live TV, og det kan være en løsning, men jeg ville på XBMC Live pga. den fænomenale opstartstid. Windows' opstartstid kan en SSD naturligvis klare en væsentligt del af, men det er alligevel ikke løsningen (det har noget med et _helt_ nyt mediecenter og økonomichefen at gøre

).
Så hvordan streamer jeg en streamet video videre til mit TV?
Mvh,
Michael Jensen