recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OSX Lion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOSX Lion

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Emne: OSX Lion
    Sendt: 08-Juni-2011 kl. 10:51
Hej

Den nye OSX Lion kan jo kun købes / downloades i App Store.

Men er der nogle som ved hvordan det kommer til at foregå.

En "Licens" til hele husstanden koster jo 179kr, men bliver ens køb registeret på ens iTunes konto eller hvordan.

Jeg tænker på at hvis jeg opgraderet til Lion, og om ½år sætter ny disk i maskinen. Kan jeg så hente Lion igen gratis ?

Kan vel ikke installere en blank maskine direkte med Lion ?
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 10:56
Jeg tror bestemt, at ens download registreres i itunes og det må vel også betyde, at man kan hente det igen.

Hvordan det konkret kommer til at foregå når man installerer fra ny er vist ikke meldt ud endnu, men ingen tvivl om, at vi gradvist bevæger os væk fra at have fysiske medier leveret med computeren.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Jeg tror bestemt, at ens download registreres i itunes og det må vel også betyde, at man kan hente det igen.

Hvordan det konkret kommer til at foregå når man installerer fra ny er vist ikke meldt ud endnu, men ingen tvivl om, at vi gradvist bevæger os væk fra at have fysiske medier leveret med computeren.
Kan være man selv kan "brænde" en boot Lion DVD, så man kan boote sin maskine og så hente resten af Lion fra nettet.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 12:49
Ud fra den pakke du downloader fra App Store'n, ser det ud til at det er muligt at lave en bootable DVD du kan installere fra.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hej

Den nye OSX Lion kan jo kun købes / downloades i App Store.

Men er der nogle som ved hvordan det kommer til at foregå.

En "Licens" til hele husstanden koster jo 179kr, men bliver ens køb registeret på ens iTunes konto eller hvordan.

Når du køber noget i App Store, kan det frit downloades til andre computere logget ind på samme konto (dukker på i Purchased).

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg tænker på at hvis jeg opgraderet til Lion, og om ½år sætter ny disk i maskinen. Kan jeg så hente Lion igen gratis ?

Kan vel ikke installere en blank maskine direkte med Lion ?

Når du installerer Lion oprettes der en skjult restore partition, som man kan boote fra og bl.a. reinstallere Lion.

Hvis man har et helt blankt system, vil det nok kræve en eller anden form for installationsmedie. Hvis ikke Apple kommer til at sælge en installer DVD/USB-pind, er det jo ganske nemt selv at lave en.

Installer en basal Lion på en USB-pind - inkl. installationsprogrammet, og boot fra den, hvis du skal installere på en helt tom computer.

Alternativt kan man lave det lille hack linket til ovenover, men på førstnævnte måde kan man evt. have andet liggende på også.

Redigeret af lunddal - 08-Juni-2011 kl. 14:29
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu