recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sådan får du 8 ekstra gb på din dropbox gratis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sådan får du 8 ekstra gb på din dropbox gratis

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sådan får du 8 ekstra gb på din dropbox gratis
    Sendt: 08-Juni-2011 kl. 20:21
Nu jeg har jeg gjordt dette for et par venner nogle gange, så tænkte jeg ville lave en guide så folk selv kan gøre det :)

Det det handler om er at man får hver person man invitere som indstallere dropbox får 250mb ekstra. Derfor kan man ved at invitere 32 personer få 8gb ekstra plads på sin dropbox :)
Det er lidt noget bøvl men man skal kun gøre det en gang, vil mene det tager 20-60min alt efter evne.
Går ud fra du allerede har en dropbox konto!

"Falske Mails"
1. Lav en bruger på https://ssl.trashmail.net/ under fanebladet Register
2. Login hvis den ikke allerede har gjort det og tryk Add (øverst til venstre) 32 gange. 
3. Save, nederst til venstre kan du tjekke at du har fået lavet nok. 
4. Du har nu på den mail du registrerede dig med hos trashmail fået en 32 mails på at du har oprettet en mail. Dem sletter du bare. 
5. Inviter de 32 emails her https://www.dropbox.com/referrals i invite by email. Du skriver bare email-adresserne ind med mellemrum imellem. 
6. Du skulle nu gerne (måske med lidt forsinkelse) modtage 32 emails med invitationer til dropbox. 
7. Du åbner så de 32 emails en for en og klikker på linket "Get started here" og skriver noget tilfældigt i fornavn og efternavn og evt "foobar" i password (brug samme password for alle") Denne process tager tid og kan evt. gøres hurtigt med faneblade og copy paste.
8. Du vil modtage 32 mails med at du nu er registreret, dem sletter du bare. Du modtager også 32 mails fra trashmail om at de nu har slettet din "falske" mail da den nu har forwarded 2 mails. 

Lav en virtuel maskine
2. Download en iso til et styresystem hvor dropbox er understøttet http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
3. Installer og start Virtualbox
4. Klik "New"
5. Klik "Next" og indtast "Ubuntu" som navnet for din virtuelle maskine. Tjek at der nedenunder også er valgt linux > ubuntu.
6. Klik "Next" 6 gange :)
7. Klik "Finish" 2 gange.
8. Vælg din virtuelle maskine "Ubuntu" og tryk "Start"
9. Klik "Next"
10. Tryk på den lille mappe med en grøn pil på og find den ubuntu iso fil du hentede tidligere.
11. Klik "Next"
12. Klik "Finish" Nu skulle ubuntu gerne starte op.
13. Klik "Try Ubuntu"
14. Start Firefox og gå til dropbox.com/downloading?src=index
15. Vælg ”Ubuntu (x86 .deb)
16. "Ok" .... Software Center åbner
17. "Install"
18. "Start Dropbox"
19. "Ok" ... Den downloader og starter dropbox
20. "I already have an account"
21. I Email skriver du "@trashmail.net", I password skriver du "foobar" (Shift + 2 for @)
22. Set cursoreren lige før "@trashmail.net"
23. I den virtuelle maskines vindue vælg Machine > Take snapshot > Ok
24. Skriv den første af de 32 emails ind i email feltet. Du behøver blot at skrive det før @. 
25. Klik "Next" ... Det var de første 250mb.
26.  I den virtuelle maskines vindue vælg Machine > Close > Power off the machine (restore current snapshop skal være marked) Ok
27. Du starter maskinen igen og den vil starte på det tidspunkt du lavede dit snapshot hvor du så skriver den næste email på listen ind. Dette skal så gentages indtil du er igennem listen :)
28. Du har nu 8gb ekstra plads på din dropbox og måske en anelse sved på panden!

Skriv endeligt til hvis noget er uklart. 

Redigeret af Briam - 08-Juni-2011 kl. 20:22
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 20:52
Kunne godt bruge pladsen, men orker godt nok ikke at lave VM for det. Er det ikke nok at tilmelde en masse og de så bare opretter sig? Burde jo være nok at registrere sig for at man får de 250mb
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Kunne godt bruge pladsen, men orker godt nok ikke at lave VM for det. Er det ikke nok at tilmelde en masse og de så bare opretter sig? Burde jo være nok at registrere sig for at man får de 250mb

Nope de skal installere :)
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stigc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 21:11
Den slags kaldes snyd, og når tilstrækkelig mange har gjort det,
så lukker dropbox for muligheden for at forøge sin konto....
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Den slags kaldes snyd, og når tilstrækkelig mange har gjort det,
så lukker dropbox for muligheden for at forøge sin konto....

Tvivler jeg nu på... det vil for nogle være nemmere at få 32 nye venner og få dem til at oprette en dropbox konto :D
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 21:52
Hehe ja, jeg tvivler satme på at der er mange der gider at gøre det der, men fed guide :D
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 22:00
det er sikkert sjovt for nogle - men ikke om jeg gad spilde mit liv på at sidde og lave den slags for at få 8gb data. nu har jeg så i forvejen en hotmail-konto - der er 25GB plads på.  - bevares - det er så MS-løsning. men så meget har jeg nu godt nok heller ikke brug for. og slet ikke at kunne synce så store mængder data.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 22:35
Det er selvfølgelig ganske frivilligt :) Synes ikke de 25gb skydrive fungere helt lige så godt... mener også kun man har 5gb live mesh eller hvad det nu hedder.. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 09:18
Glimrende guide, som næsten var helt korrekt.

Du har jo allerede 2GB, så 32 "venner" er ikke nødvendigt.

Men sjovt lige at få leget lidt med virtual box og ubuntu igen. Ubuntu kom dog med nogle fejl meddelser om at den ikke kunne finde min bios, hvilke også er korrekt da der ikke sidder en i maskinen, medmindre Virtualbox simulerer en.

Redigeret af lahan - 09-Juni-2011 kl. 09:43
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Nu jeg har jeg gjordt dette for et par venner nogle gange, så tænkte jeg ville lave en guide så folk selv kan gøre det :)

Du keder dig helt vildt meget - helt vildt tit? 

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 11:40
Så slemt er det altså ikke, tager 20min for mig at gøre det da jeg allerede har virtualbox og ubuntu kørende. Jeg har også brugt lastpass til automatisk at udfylde de nye kontoer. 
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2011 kl. 12:06
Det godt du kan snyde systemet! Ville være en skam hvis ingen gad bruge tid på det. Så ville de ikke have en masse falske brugere i deres system - og chancen for at muligheden var der for at få mere gratis plads ville måske aldrig forsvinde. 

Hvilken grum verden vi lever i!
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu