recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DOS spil i Win 7 ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDOS spil i Win 7 ???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: DOS spil i Win 7 ???
    Sendt: 10-Juni-2011 kl. 09:52
Hejsa

Nu er det jo i dag det nye Duke Nukem udkommer. For et par dage siden tænkte jeg, at det kunne da være sjovt at spille de gamle udgaver igen på min Win 7 pc...

Men, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre.. Nå, men det kunne jo være en fejl på den gamle CD-Rom, så jeg prøvede med GTA2, Delta Force. Samme resultat. Win 7 bryder sig vist ikke om DOS...

Syntes det kunne være rigtigt sjovt at genoplive de gamle spil, men er der nogen der ved, om man kan få disse gamle spil til at virke????

Gerne ikke alt for teknisk

Hilsen
John
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 10:10
Du skal højreklikke på EXE filen på den CDrom med spillet du vil installere.

1. vælg egenskaber
2. vælg fanen "kompatibilitet"
3. sæt et flueben i Windows XP og tryk OK ( evt. windows 95 hvis spillet er meget gammelt )
4. dobbeltklik på EXE filen igen og installer.

Virker det ikke skal du installere en virtual XP, se denne side:

Men pas på du ikke laver "ged" i den

Redigeret af Pony65 - 10-Juni-2011 kl. 10:11
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 10:13
Mener engang at have hørt lidt snak om at man vist skal tilbage til Windows 2000 for at kan få DOS programmer til at køre stabilt. Vi endte i hvertfald på arbejdet med at få et nyt program til trailer udlejning fordi det ikke længere var muligt at få en computer der var sløv nok til at kunne køre det og i XP gav det vist også lidt bøvl med at få det til at køre stabilt.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Mener engang at have hørt lidt snak om at man vist skal tilbage til Windows 2000 for at kan få DOS programmer til at køre stabilt. Vi endte i hvertfald på arbejdet med at få et nyt program til trailer udlejning fordi det ikke længere var muligt at få en computer der var sløv nok til at kunne køre det og i XP gav det vist også lidt bøvl med at få det til at køre stabilt.

Forkert, se mit svar ovenover
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu