|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
donni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2007 Status: Offline Point: 52 |
![]() Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:35 |
Hej Recordere.
Jeg har en masse gamle fotos 10 X 15 m.m, som jeg gerne vil scanne ind på Pc´en. har prøvet med en almindelig all in on, men der blev kvaliteten simpelhen så dårlig. Hvad skal jeg kigge efter? Det må gerne være en stand alone scanner. har forhørt mig ved fotohandleren, han kan godt scanne dem ud på en dvd. men det bliver alt for dyrt. takker... |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Hvis du har negativerne så scan dem det bliver langt bedre kvalitet, jeg har lige købt en canon multifunktions printer mg8150 som også scanner negativer op til 6 negativer af gangen, så det kan gøres langt hurtigere og den tager ca. 6-7 min for at scanne 4 negativer ind i 1200dpi hvilket er god kvalitet (scanner negativer i op til 4800dpi hvilket giver foto på 13 mb pr foto og tager for lang tid imo.
Den koster omkring 2000 kr men så får du også en super printer til netværket.. Ellers er det nok muligt bare at finde scannerdelen hos canon bare husk at vælge en model der kan tage op til 6 negative foto af gangen.. Det sparer dig for masser af tid |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
Der er også http://www.scanpixel.dk/ - det tager dog en evighed (bogstaveligt talt)
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg synes heller ikke kvaliteten er tilfredsstillende med en all-in-one og vil anbefale en decideret flatbedscanner - eks. Canoscan 9000F eller en dedikeret negativscanner, hvis du også ligger inde med dem og det ikke kun er fotografier. Tror selv jeg er nået frem til en løsning i form af en Nikon negativscanner, hvor en realistisk pris på brugtmarkedet starter omkring de 5-6000kr.
|
|
![]() |
|
donni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2007 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Desværre er negativerne bliver væk som årene er gået.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |