Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
|
Emne: Ny synology firmware Sendt: 12-Juni-2011 kl. 11:09 |
Til dem der ikke har set det, så er der ny firmware klar, en af de nye ting er bla muligheden for at kunne installere en vpn pakke således serveren fungerer som vpn server. Jeg sad lige overfladisk og rodede med det igår og testede med min iPhone, og det virkede fint på lokalnettet, men jeg kunne ikke få det til at virke over internettet, selvom jeg havde forwardet port 1723 (PPTP) Er der andre porte der skal forwardes?
|
Mvh
René
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 11:45 |
rhsin skrev:
Til dem der ikke har set det, så er der ny firmware klar, en af de nye ting er bla muligheden for at kunne installere en vpn pakke således serveren fungerer som vpn server. Jeg sad lige overfladisk og rodede med det igår og testede med min iPhone, og det virkede fint på lokalnettet, men jeg kunne ikke få det til at virke over internettet, selvom jeg havde forwardet port 1723 (PPTP) Er der andre porte der skal forwardes? |
Ikke porte, nej. Men du skal have GRE (IP protokol 47) forwardet til din Synology også. Port 1723 er kun til kontroltrafik. /Mark
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 12:20 |
hmm jeg forsøgte mig også med at forwarde både port 1723 & port 47 til NAS men det hjalp ikke, kører jeg direkte på NAS ipadresse fra iPhonen så kører den, så snart jeg kører på den eksterne adresse så vil den ikke.. ummidelbart tænker jeg det er noget med portforward... men kan det have noget med proxy server ikke er udfyldt på iphonen når jeg går eksternt? Eller er der lidt mere i det med at have GRE forwardet til NAS (jeg har bare lavet en alm forward af begge protokoller tcp/udp min router linksys wrt610N kan jeg kun vælge mellem disse 2 protokoller)?
Redigeret af rhsin - 12-Juni-2011 kl. 12:28
|
Mvh
René
|
 |
Hanzoy
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 13:23 |
Så dvs. du sidder på LAN siden og indtaster din WAN ip, som så ikke virker? for det kan jeg heller ikke få til at virke hos mig. Hvis jeg er koblet op på LAN siden, SKAL jeg indtaste den interne ip, før det virker. Hvis jeg bruger min mobil's 3G net, og kobler mig op, enden via domæne navn eller WAN ip så virker det :) . Har forresten kun portforwarded 1723 til NAS'en, både TCP og UDP.
Redigeret af Hanzoy - 12-Juni-2011 kl. 13:31
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 13:49 |
Jeg slår wifi fra på iphonen når jeg tester fra eksternt for at være helt sikker, men det virker heller ikke fra wifi mod den eksterne ddns adresse, kun mod den lokale ipadresse pånas på lokalnettet.
Nu kører jeg normalt webdav med https så har pt ikke det store behov for at bruge det... Men nu er det mere princippet og stædigheden som kicker ind... Det skal sgu virke ;)
|
Mvh
René
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 15:07 |
rhsin skrev:
hmm jeg forsøgte mig også med at forwarde både port 1723 & port 47 til NAS men det hjalp ikke, kører jeg direkte på NAS ipadresse fra iPhonen så kører den, så snart jeg kører på den eksterne adresse så vil den ikke.. ummidelbart tænker jeg det er noget med portforward... men kan det have noget med proxy server ikke er udfyldt på iphonen når jeg går eksternt?Eller er der lidt mere i det med at have GRE forwardet til NAS (jeg har bare lavet en alm forward af begge protokoller tcp/udp min router linksys wrt610N kan jeg kun vælge mellem disse 2 protokoller)?
|
Det er ikke port 47, men protokol 47. Jeg tvivler desværre på at du kan overtale din Linksys til at lave NAT af GRE protokollen, med mindre du laver en statisk 1:1 NAT.
|
 |
Pseudodeth
Junior bruger
Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 40
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 15:29 |
Det kan klares med en DD-WRT firmware.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 17:09 |
Kan man evt med open vpn istedet?
|
Mvh
René
|
 |
Pseudodeth
Junior bruger
Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 40
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 17:28 |
Ja, det burde du, men ikke fra din iPhone. Hvor fandt du VPN Center pakken?
Edit: Jeg tror forresten at din router har VPN Passthrough. Det vil muligvis løse dit problem.
Redigeret af Pseudodeth - 12-Juni-2011 kl. 17:34
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 17:40 |
Det tror jeg du har ret i, kigger lige når jeg kommer hjem, vpn pakken ligger unavngivet under download pakkerne
|
Mvh
René
|
 |