|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LasseEN ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 23-Juni-2011 kl. 15:29 |
Hej. Jeg står og skal have lavet mig en HTPC. Angående bundkort er jeg dog lidt i tvivl på hvad, der kan leve op til mine krav. Den skal simpelthen bruges til afspilning af IPTV og film. Det hele foregår i 1080p - ikke alle tv kanalerne - af gode grunde. Kan et af følgende kort klare dette flydende ? Hvad ville I anbefale? |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Ingen af delene.
Jeg har selv et ATOM + ION baseret system (soveværelset), det er sgu ikke en særligt hurtig platform
Ingen problemer med TV/Video, men at navigere rundt i MCE, i F.eks. MUSIK, det er LANGSOOOMT.
Intel Core socket 1155 platformen er langt hurtigere. og stort set samme effektforbrug, ved alm TV brug.
Fint bundkort til prisen, findes og så fra andre producenter.
Genial CPU til prisen (534,-), VÆSENLIGT hurtigere end Atom+ION, grafikkortet understøtter BlueRay 3D. husk at købe DDR3 1333 ram i 2 moduler (Dual channel) F.eks. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=447682
1155,- kroner, ialt, måske billigere ved køb fra samme leverandør.
Du kan senere opgradere med F.eks. en core i 5 2400S, hvis du skal bruge seriøs power.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Cartman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2011 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
@gigabyte
Kan det godt dekode og afspille det flydende 1080p? At det er langsomt at navigere rundt i kunne måske løses med en ssd? Jeg har tænkt at den skal køre med xbmc :-) Det var forresten mig der også postede det første indlæg. Oplvede problemer med den konto - så nu har jeg en ny. Redigeret af Cartman - 23-Juni-2011 kl. 19:01 |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Det kan godt afspille 1080p flydende, takket være ION grafikchippen (HW accelreret video, DXVA)
Men oplevelsen i UI i MCE bliver ikke markant bedre af en SSD, ATOM er bare ikke en særligt hurting chip, min ATOM er overclocket til 2,0GHz, fra std 1.66. Husk også at strøm forbrugt idle er det samme fra ATOM og til Core i3/Pentium. Hvis du skal bruge noget billigt, uden at bruge i3, kan AMD's E-350 bedre anbefales, bare ikke hvis du vil se DR-HD, fra DVB-T (egen antenne). Jeg er igang med at bygge et transportabelt MCE system, baseret på Asrock's Mini-ITX E-350 board.
Det bliver passivt kølet af en stor køleplade på bagsiden af en 19" skærm.
Mvh
Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() |
Lidt info efter et par ugers normal AMD E-350 htpc brug:
XBMC kører fint, men ikke helt flydende hvis der vises fanart.
AMD E-350 er langsom nok til at blive påvirket af XBMC WASAPI problemet, som rapporteres for ION løsninger.
MC7 musik kører faktisk rigtig fint, men DVD bibliotek tager en evighed at loade.
Ellers endnu ikke nogen problemer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har lige set XBMC køre, har stadig svært ved at forstå hvorfor det skulle være så fantastisk.
Mvh
gigabyte
|
|
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
uuuuhhh nu bliver du slagtet. Er der noget man ikke kan stille kritiske spørgsmål til, så er det XBMC
Skal dog være ærlig. Har ikke prøvet det længe, mest fordi det ikke kan det jeg ønsker og det kan ikke direkte TV
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() |
Nu har jeg et remote system som gør det meget nemt at start de applikationer jeg har lyst til, så jeg benytter simpelthen de programmer som udfører den specifikke opgave bedst. Film XBMC's database over film loader med det samme, mens MC7 syntes at scanne efter film hver eneste gang. MC7 spiller dog alle film i perfekt kvalitet, hvor XBMC i nogle få tilfælde ikke gør. Benytter derfor begge programmer til film. Musik MC7 er nem at benytte til musik, men der er ikke mulighed for at tweake. Genelt syntes jeg at Microsofts implementation har en negativ indflydelse på lyden, især deres lydmanipuleringsfunktioner er direkte dræbende for lyden. I XBMC har jeg mulighed for at overføre bitstream umanipuleret til forstærkeren (WASAPI). |
|
![]() |
|
Cartman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2011 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Der er flere grunde til jeg vælger at ville køre med XBMC. Det organiserer serier og henter film data fra imdb helt automatisk - der skal ikke gøres noget ifht. WDTV-Live. En anden ting er at det eneste tv signal jeg får ind i huset er IPTV - hvilket jeg godt kan afspille i XBMC. Derfor ville jeg bare lige sikre mig at en NG iON chip ville være i stand til at dekode 1080p flydende. De fleste af mine film ligger i en .mkv container på omkring ~8-9 gb. men har også komplette blu-ray backups på 40-45 gb. /Cartman.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er slet ikke for at rakke ned på XBMC, der er da ting der er geniale, flere platforme, direkte adgang til lydkort, og så vidre, jeg er bare ikke overbevist, specielt med hensyn til WAF. og har man først prøvet direkte TV igennem MCE, så er det svært at undvære.
Ang film, er det ikke muligt at bruge mymovies i MCE ??. Ang IPTV, har du prøvet TVsource IPTV udgaven, jeg havde det kørende hos svigermekanikken, indtil de syntes at det var for dyrt (de havde Fasttv), 4 tunere direkte i MCE (eller alle andre DVB programmer) Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Mediaportal og DVBViewer har direkte understøttelse af IPTV. Er man bare en lille smule interesseret i tv på en eller anden måde, forstår jeg heller ikke valget af XBMC. Det kunne dog være sjovt at se hvor langt man er kommet med diverse tv plugins til XBMC.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |