Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sune K
Ny bruger
Oprettet: 10-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Squeezebox servers og firmware Sendt: 26-Juni-2011 kl. 22:30 |
Hej,
Jeg har lige fået Squeezebox Touch og Qnap NAS og det virker helt ærligt af l....
Når jeg vil spille min lokale musik, skal jeg bruge serveren på NAS'en. Når jeg vil spille musik fra WIMP, så skal jeg skifte mysqueezebox.com. Jeg formoder at WIMP ikke kan køre på arm processoren i NAS'en og fred være med det.
Men der skal så åbenbart også også forskellige versioner af firware til Touch'entil, for at køre de 2 forskellige server. Det resulterer i at jeg skal sige ja til at instalere nyt firmware hver gang jeg skifter, vente på at det downloader og instalerer og så på at min touch så skal genstarte - det holder ikke!
Mange penge ud af vinduet for noget der kun virker dårligere en da jeg bare afspillede musik fra min computer. Tak for lort siger jeg bare
Andre der har samme problem?
Øv
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 23:03 |
Jeg vil tro at mysqueezebox.com benytter den nyeste version af software'n, så hvis du opdaterer software på din NAS burde du være udover problemet med at opdatere til forskellige versioner af firmware'n hele tiden.
Mht. brugen af Wimp, tror jeg ikke det kan installeres lokalt og dermed vil du skulle skifte mellem den lokale server og mysqueezebox.com, når du vil skifte mellem at bruge wimp og din lokale musik.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 23:04 |
- hvordan er setuppet forøvrigt dårligere til at afspille din lokale musik end din computer - er kvaliteten blevet dårligere!?
|
 |
Sune K
Ny bruger
|
Sendt: 26-Juni-2011 kl. 23:37 |
Hej og tak for svar.
Idéen med at få Squeezebox var at tingene blev hurtigere og nemmere tilgængelige og mere ligetil i dagligt brug. Kvaliteten skulle være nogenlunde ens, da jeg kører optisk til dac, som jeg også gjorde fra computeren.
Det viser sig at hvis jeg explicit vælger at instalere wimp i Squeezebox server på Nas'en (denne info hentes åbenbart ikke fra mysqueezebox.com, hvilket jeg ellers troede var meningen), så behøver jeg ikke at skifte til mysqueezebox.com og undgår dermed firmware problemet.
Så problem solved! Men tak for jeg lige måtte "bløde lidt igennem" :-)
|
 |
Granholm
Ny bruger
Oprettet: 31-Marts-2006
Point: 14
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 16:18 |
Hej,
Hvilken NAS model er det du har købt og er den lige så hurtig til søgning som da du havde musikken på din PC??
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 22:40 |
Når du skifter til den nyeste udgave af SBS på din NAS så vil du ikke længere behøve at skifte til mysb.com for at bruge WIMP. Så virker det direkte.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Sune K
Ny bruger
|
Sendt: 27-Juni-2011 kl. 23:46 |
Det er en qnap ts-119p+ og kan ikke rigtigt sammenligne, da jeg kun havde touch på pc'en i ganske få dage. Om noget er det en tand minre snappy, men meget fint synes jeg.
Kurt: Fik instaleret WIMP på nuværende version af SBS på qnap.
Takker
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 28-Juni-2011 kl. 19:44 |
Ok. Men på den nyeste udgave af SBS bliver den automatisk installeret når du vælger den på mysb.com. Men bare det virker
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |