|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
hkdspritter ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juni-2011 Sted: skive, dk Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 29-Juni-2011 kl. 22:36 |
|
hey..
jeg søger en mediebox der kan afspillle rar filer der er opdelt i flere stykker... helst med wifi.. evt. med hd nogle der har nogle bud ? hviid
![]() |
||
![]() |
||
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
|
hvorfor have sine mediefiler i rar - sparer det så meget plads ?
|
||
![]() |
||
hkdspritter ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juni-2011 Sted: skive, dk Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
ja
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er der da ingen grund til, med lagerplads til de priser der er nu, der kan være meget på en 1 TB HDD.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
|
det er da godt nok som man tager det BLU-RAY iso på 40-50 GB mener jeg jeg fik ned med ca4GB ikke noget jeg vil ringe med noget når 2TB korste 500kr
|
||
![]() |
||
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
|
Et andet bud er, at en del grupper pakker i RAR, det har dog ikke meget at gøre med at spare plads. Archive Compression Ratio – Argument favours RARed This is a very simple argument – RAR archives compress files, and as such save space and bandwdth. The counter argument would be that most files are already compressed, for instance in MP3 format, or using some video codec, so the extent to which the compression occurs is not very large. (You cannot much compress a pre-compressed video or audio file, but you can greatly reduce the size of documents and progams, for instance, by RARing them). Either way, a small compression is still a compression! Sikke sjove resultater det giver: http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=torrent+rar+file+why
Redigeret af rasmusvn - 29-Juni-2011 kl. 23:43 |
||
![]() |
||
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
|
Det handler vel mere om at komprimere, du bevarer næppe kvaliteten.
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Det giver ikke nogen mening at pakke mediefiler i RAR eller ZIP eller noget som helst andet. Særligt ikke video eller komprimeret lyd som mp3. Det eneste man har ud af det er at bruge en masse processortid til ingen verdens nytte. Nogle gange fylder de pakkede filer mere end originalen .... Pak dine filer ud og slet den pakkede fil. Det mister du ikke meget palds ved og det er meget nemmere at håndtere. 7zip er fremragende til formålet og er gratis. I øvrigt har Radiomanden ret. Harddiske er super billige. 2TB for omkring 500,- MVH tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 29-Juni-2011 kl. 23:58 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Mener at der er lavet et community project så Xtreameren kan (mener også PopCorn kan via mod). Men hvordan det virker, og om man kan trække over wifi ved jeg ikke.
Absolut unødvendig feature set fra min side. Plads koster ingen penge i dag.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
|
DEt giver slet ingen mening at ville afspiller noget fra en RAR film, Video er allerede så effektivt komprimeret at man intet vinder ved det pladsmæssigt, andet end at spilde en masse CPU.
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Det argument som jeg så i sin tid i Xtreamers forum er at hvis man downloader filmen fra div. sites hvor filmen - for at dele den op i mindre filer - er delt op i mindre RAR filer. Så i stedet for at pakke den ud vil folk afspille den direkte fra RAR filerne
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
|
så kan man sgu ligeså godt pakke den ud via et program som Frog rar
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |