|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() Sendt: 24-Februar-2006 kl. 00:16 |
|||
Hej... Jeg kigger p.t. på nyt bundkort til en HTPC mm. Den skal på et tidspunkt også evt. overtage overvågningen af huset, dvs. en eller anden form for alarmodning/tyverisikring m.m. Jeg kigger på følgende bundkort ASUS AiLife Series P5WD2 Premium eller og så vil jeg benytte en Pentuim4 3.0 MHZ processor og afvente Dual-processorerne falder i pris. Det skal dog også nævnes, at jeg ønsker muligheden for at arbejde i Photoshop/Indesign o.l. Det nederste SLI-board har jeg fået tilbudt fra en forhandler til en rimelig pris. Men det er primært ikke en spillecomputer jeg ønsker. Men man ved aldrig.... Er dette overkill eller kan man bare kalde evt. fremtidssikring (evt. mod VISTAen komme)? Jeg vil gerne høre Jeres mening samt evt. gode "erstatnings"-forslag. Med venlig hilsen Tstampe
|
||||
![]() |
||||
NOEL.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
|||
Uden tvivl P5WD2'eren - det kører Intel 955X chipset som regnes for noget af det ypperste. Dog kan jeg ikke forstå du vil kører Intel (=varm = støj) men det er formentlig en smagssag ;)
|
||||
Med venlig hilsen,
Noel Christensen http://www.noelchristensen.dk | http://www.eReviews.dk |
||||
![]() |
||||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
|||
Maskinen er planlagt til at skulle befinde sig i et andet rum end fjernsynet. Derfor er en smule støj ikke så alarmerende, men jeg vil da heller ikke mene, at denne løsning er voldsom støjende. Ovenstående board skulle også have en bedre lydchip samt det skulle også supportere dual-processorerne.. Det skulle de begge forøvrigt, så fremtidsopgraderingen skulle være ok. Men har du et godt erstatningsforslag??? Tstampe |
||||
![]() |
||||
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
|||
Enig med NOEL.dk at intel maskinerne generelt er for varme. Går selv efter en AMD løsning (blandt andet pga. Cool & Quiet) og har selv valgt dette bundkort (ASUS A8N-SLI Premium) http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148050. Det kan godt nok ikke bruge DDR2 ram (som dine 2 forslag kan). For mig er det vigtigt at det er passivt kølet. Det skal heller ikke bruges til spil i første omgang men det er altid rart at have PCI Express x16 i baghånden - hvis det skulle blive nødvendigt. Har personligt ikke hørt at der skulle være den støre forskel på lyd fra onboard løsninger så længe de begge har 7.1. Bundkortet kan også køre med Dual processorer (vælger pt. selv en Athlon 64 3500+ til at starte med) Redigeret af Helmø |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Helmø... Godt forslag du der kommer med. Men støjer dette board ikke lidt eller var det Deluxe-modellen, som blev diskuteret i forummet. Og hvilken køler har du valgt til processoren. Man kommer jo helt i tvivl nu, om hvad man skal vælge. Men det må prisen på "grisen" jo være lidt med til at afgøre m.m. Men dette bliver da lige smidt på listen over nye ønsker... Tstampe |
||||
![]() |
||||
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
|||
Boardet er passivt kølet så det larmer vel næppe Har ikke valgt en køler endnu men tag et kig her http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/products/amdcooling. Det kan være der er noget som kan hjælpe dig (Ninja-plus modellen synes jeg ser lovende ud - her skriver de endda at man ikke behøver at have blæseren kørende hvis man ikke vælger en high-end maskine). Eneste minus ved dette board + andre SLI boards er at de bruger mere strøm end IKKE-SLI-boards (og mere størm -> mere varme). Derfor må man regne med at temperaturen inden i kabinettet er lidt varmere... (Lagde i øvrigt mærke til at dine forslag også havde PCI Express x16 - dog kun EN slot |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Enig, jeg tror du misforstod. Selvfølgelig larmer et passivt kølet board ikke. Men det var mere CPU-køleren, som jeg hentydede til. Og der har du jo smidt et link, som jeg lige vil kigge lidt på
Ovenstående lyder lidt vildt. Jeg vil da mene, at en CPU altid skal køles ned. Og hvor highend skal maskinen så være. Men jeg har knapt nok kigget på dit link endnu.
Er varmeudviklingen så montro ikke ligestor ved Intel som ved AMD? Dog skulle Intel-processoren blive en varmere, men hvor meget og med en god køler, som ikke støjer meget. Er det så ikke ligemeget hvilken CPU man vælger?
Det er ikke korrekt, at der kun er et PCI Express X16. Der er to slot (PCI Express X16) så man kan køre SLI. Ihvertfald som jeg har læst det, men ret mig endelig, hvis jeg tager fejl. Man skal jo vælge det bedste. Dog skal der ved INTEL-modellen manuelt skiftes v.h.a. et print, om man køre SLI eller ikke. Dette skal man ikke på AMD-boardet og det sidste virker også som en rar og behagelig ting. Tstampe |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Helmø... Jeg sad lige og kiggede lidt nærmere på Asus AiLife Series P5WD2 Premium og du har ret i (godt set), at der kun er et slot med PCI Express x16. ASUS AiLife Series P5WD2-E Premium serien, fra 2006. Den er noget dyrere end det board du foreslog, nemlig ca. Kr. 1700, hvor dit forslag ligger omkring Kr. 1250,-. Men det har så Intel 975X Express chipsættet. Og jeg kan ikke umiddelbart se om dette board kan køre SLI. Men det har to PCI Express x16. Så mon ikke det kan??? Og så melder spørgsmålet sig... Hvad er bedst til prisen og ydelsen. Tstampe
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Så vidt jeg kan se siger de at Athlon 3500+ og lavere kan klares uden blæser (og jeg ville selv vælge en 3500+)
Det ville jeg mene. Det jeg husker at have læst er at det er lige meget om man bruger SLI funktionen eller ej - den bruger mere strøm i begge tilfælde... |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg kan ikke forestille mig at det kan køre SLI hvis der ikke bliver reklameret for det - man kunne jo spørge en af forhandlerne eller ASUS selv... Har du virkelig behov for at køre SLI??? Jeg ville ønske at mit ikke kunne så det derved brugte mindre strøm. SLI skal vel kun bruges til spil og med mindre man har ekstremt (???) mange penge og køber SLI løsninger hver gang (=dobbelt pris) så kan det vel bedre betale sig at skifte grafikkortet ud når der kommer en ny generation af grafikkort og dermed få nye faciliteter til rådighed. Nye generationer af grafikkort er vel som regel også hurtigere end gamle generationer som kører SLI? Ret mig gerne hvis jeg tager fejl - det er bestemt ikke noget jeg har undersøgt... Derudover ser det ud til at være et fedt bundkort |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |