|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 19-Juli-2011 kl. 17:58 |
Nu har jeg fået købt en masse nyt grej hjem til opdatering af mit media center... så langt, så godt. Men har vist skidt lidt i nællerne, for opdager nu at der IKKE er almindeligt PCI interface på det nye bundkort... men "kun" 3 stk. PCIe porte...
Så nu bliver jeg "desværre" nødt til at få købt et nyt internt tv-tuner kort, som erstatning for det gamle. Det er så her jeg søger lidt hjælp, for hvad skal jeg købe?
Har en satelit modtager fra Viasat.. en Pace et-eller-andet-skod-skrammel. Ganske normal opsætning... Modtager IKKE HD-kanaler, så det er jeg ligeglad med om det understøtter...
Må gerne være Hauppauge kort
Ser frem til jeres hjælp :-)
På forhånd tak
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
der er et udvalg hermen kender ikke noget til viasat på en pc
har haft canal digtial og havde denne
http://www.digital-everywhere.com/ virkede perfekt edit mener faktisk ikke man kan så viasat digitalt på sin pc men det kan da være der er kommet en løsning Redigeret af xcardman - 19-Juli-2011 kl. 18:56 |
|
![]() |
|
![]() |
Takker for svaret... jojo, det virker fint nok med viasat på et analog kort. Modtager signalet digitalt på viasat boksen, som så sender det op til Hauppauge kortet i media centeret.. derfra bliver det konveteret til analog (tror jeg)... nå men, alt andet lige har det virket fint i mange år... tjekker lige dit link... Takkker...
|
|
![]() |
|
![]() |
Det link du sendet er jo til noget cam og div. Og det er bare ikke noget jeg råd eller lyst til at rode mig ud i. Det virker ikke så godt til Viasat, men ganske udmærket til Canal Digital, så hut jeg visker...
Bare et ganske almindeligt kort alá Hauppauge PVR-150... bare med PCIe interface i stedet for PCI...
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jo ! men det er ikke det nemmeste i verden
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Et Hauppauge PVR-150 kort er vist også hardware enkodning så det aflaster cpuen.
Der findes et hav af analoge tuner kort, men husk at det nok ville være en god ide hvis du kunne finde et kan hardware enkode...
EDIT:
Her er da et: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4179455 Redigeret af stefanb - 20-Juli-2011 kl. 09:51 |
|
![]() |
|
![]() |
Hihi ;-)
Lige præcist selvsamme kort jeg bestilte her til morgen... dog ikke, som MCE-kit, men uden :-)
Takker for hjælpen :-)
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
det er jo analog
ja så har man set det med, har ikke optaget analog i rigitg mange år
du kan dog optage dvb-t i digitalt, hvis du har en antenne til det kunne aldrig drømme om at optage andet end digitalt SD og HD |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |