Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Quimby
Junior bruger
Oprettet: 31-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
|
Emne: Kablet NAS->Mini hakker ved film Sendt: 25-Juli-2011 kl. 13:08 |
Advarsel: Noob question coming up......
Jeg har fået lagt film over på min synology111, som er kablet via (den trådløse) router til en mac mini ved LCD´et. Filmene hakker dog ved afspilning i både Plex og andre afspillere.
Både MP-4 filer og eye-tv filer hakker voldsomt.
Minien måles ellers til 17-19 mbit download hastighed på TDC´s hjemmeside. Er det så ikke mærkeligt, at man ikke kan afspille en film fra NAS´en?
Kan den trådløse router, hvor kablerne mødes være flaskehalsen, den er ikke helt ny?
I hvilket format bør jeg i øvrigt lægge filmene på NAS´en?
PFT
Q.
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:02 |
Hvis du ikke allerede HAR gjort det, synes jeg du skulle prøve at lægge filerne lokalt på mini'en og se om situationen er den samme.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Quimby
Junior bruger
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:14 |
Mini´en er ok - den brugte jeg tidligere, men harddisken blev for lille.
Er der risiko for at mini´en bruger det trådløse netværk istedet for kablingen - kan man prioritere rækkefølgen?
Måske skulle jeg købe et hurtigere trådløst netværk og så acceptere manglende HD. Det er bare så irriterende når disse ting ikke virker. Den fornemmelse kender I selvfølgelig allesammen - man vil bare gerne have det hele skal spille.
Tilgengæld er det sjovt at rode med, også for en begynder:-)
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:24 |
Quimby skrev:
Mini´en er ok - den brugte jeg tidligere, men harddisken blev for lille.
Er der risiko for at mini´en bruger det trådløse netværk istedet for kablingen - kan man prioritere rækkefølgen?
Måske skulle jeg købe et hurtigere trådløst netværk og så acceptere manglende HD. Det er bare så irriterende når disse ting ikke virker. Den fornemmelse kender I selvfølgelig allesammen - man vil bare gerne have det hele skal spille.
Tilgengæld er det sjovt at rode med, også for en begynder:-)
|
Sluk for det trådløse netværk på minien. Læg en film lokalt på minien og se om den kan afspille uden at hakke.
|
 |
Quimby
Junior bruger
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:33 |
Jeg vil prøve at slukke wifi. Lidt bøvlet da jeg normalt styrer den via iPhone og macbook/skærmdeling. Men jeg må finde en gammel mus frem fra loftet :-)
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:37 |
Quimby skrev:
Jeg vil prøve at slukke wifi. Lidt bøvlet da jeg normalt styrer den via iPhone og macbook/skærmdeling. Men jeg må finde en gammel mus frem fra loftet :-) |
Her er det sikkert via routeren, du styrer den, så at den er koblet til routeren via lan, i stedet for wlan, bør ikke være noget problem.
Edit: Og lige nu handler det vel også om at isolere problemet ? 
Redigeret af confused - 25-Juli-2011 kl. 14:37
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:38 |
Quimby skrev:
Jeg vil prøve at slukke wifi. Lidt bøvlet da jeg normalt styrer den via iPhone og macbook/skærmdeling. Men jeg må finde en gammel mus frem fra loftet :-) |
Sluk wifi på din mac, så kan du stadig bruge iphone
|
 |
Quimby
Junior bruger
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 14:56 |
God damn I er smarte :-) Jeg tager tidligt fri og prøver det af.....
Tak so far.
|
 |
Quimby
Junior bruger
|
Sendt: 25-Juli-2011 kl. 23:40 |
That did it. Takker.
Hvilket format lægger I filmene i på NAS´en? Noget Handbrake kan klare?
|
 |