recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interview med Sonos' topboss... Herligt ligefrem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInterview med Sonos' topboss... Herligt ligefrem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: Interview med Sonos' topboss... Herligt ligefrem
    Sendt: 29-Juli-2011 kl. 06:45
http://thisismynext.com/2011/07/20/sonos-play3-wireless-hi-fi-ships-ceo-prepares-airplay-assault-home-theater-invasion/

Måske andre har postet linket - i så fald - sorry.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

http://thisismynext.com/2011/07/20/sonos-play3-wireless-hi-fi-ships-ceo-prepares-airplay-assault-home-theater-invasion/

Måske andre har postet linket - i så fald - sorry.

/kris

Ingen tvivl om at Sonos laver nogle glimrende produkter, men jeg synes det er komisk (tragisk?) at de tydeligvis har behov for at snakke Airplay godt og grundigt ned (jeg er som sådan enig i at Airplay ikke er en fuldgyldig konkurent til et Sonos system, det er noget andet), så har de alligevel valgt at markedsføre Airplay kompabilitet (i en handicappet version) som en feature. Hvis de vitterligt vil fortælle kunderne at Airplay ikke er godt nok, og deres egen løsning er bedre, så skulle de nok lade være med at hjælpe Airplay i gang! Dét de har gjort ved at implementere deres handicappede Airplay-løsning, er at indrømme overfor forbrugerne at Airplay er noget der ikke kan undværes.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 12:36
Ja Sonos ser virkelig smart ud men jeg synes logitech squeezebox og de andre produkter i den serie er en mere relevant teknologi at måle op imod end lige Airplay., men Airplay kommer jo fra Apple og er derfor pr. def. en trussel...

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 12:51
Det kan måske også skyldes at Sonos vs. Squeezebox efterhånden er et uddebateret tema. De to systemer henvender sig til forskellige målgrupper som efterhånden er blevet defineret ret mange gange.
Hvorimod at Airplay er up-and-coming og markedet stadig ikke helt ved hvor man har det.
Jeg forstår ikke om din sidste kommentar om at "det kommer fra Apple og derfor per definition er en trussel" er spydigt ment overfor Apple eller om det er reelt.
Jeg mener at du har ret hvis du mener det reelt. Uanset om man kan lide Apple, Airplay og iPhone så kan man ikke fornægte at der efterhånden findes tonsvis af iPhones og iPod touch ude hos folk, og det eneste de behøver er at købe en Airplay højtaler, sætte strøm til og så vælge musikken fra deres iOS enhed.
Sonos er simpelt, det er squeezebox tildels også hvis man har en computer der kører 24/7 - men ovenstående er jo så nemt at selv en 4årig kan finde ud af det.

Dermed ikke sagt at Airplay er vejen frem for alle. Jeg har selv Sonos og kunne ikke finde på at skifte det ud, da hele deres økosystem passer bedre til mine behov. Men derfor kan jeg sagtens se appellen ved Airplay for nogle med andre behov.

Jeg er desuden enig med Otto i at deres "Airplay-kompatabilitet" er en joke, og jeg forstår ikke hvorfor man har set behovet for at markedsføre det. Sonos kan så meget alene uden Airplay.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 19:38
Ja jeg mente at Apple er en reel trussel, Nokia rystede også på hovedet af den første iphone...

Jeg mener det svage punkt ved sonos er remoten, der findes ingen billig remote til systemet og det er helt afhængigt af en remote. I et hus skal der reelt være en sonos remote/bruger så det løber altså op,
det har du vel også hvis du køber eks en sonos afspiller til et børneværelse eller lign ?

Men det er nok ikke noget problem i praksis hvis brugerne er så glade for systemet at de simpelthen bare køber det.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Ja jeg mente at Apple er en reel trussel, Nokia rystede også på hovedet af den første iphone...

Jeg mener det svage punkt ved sonos er remoten, der findes ingen billig remote til systemet og det er helt afhængigt af en remote. I et hus skal der reelt være en sonos remote/bruger så det løber altså op,
det har du vel også hvis du køber eks en sonos afspiller til et børneværelse eller lign ?

Men det er nok ikke noget problem i praksis hvis brugerne er så glade for systemet at de simpelthen bare køber det.

Tja jeg vil tro den primære kundegruppe til Sonos, også er det samme segment som smartphones henvender sig til, og i såfald er fjernbetjeningen gratis.
Hvis ikke, ja så skal der jo købes enten en smartphone eller Sonos egen fjernbetjening.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu