Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KasperZ
Ny bruger
Oprettet: 30-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: Mediecenter pc. ny i faget og har brug for råd Sendt: 30-Juli-2011 kl. 02:14 |
Sidder og kigger på mediecenter og har besluttet at jeg godt kunne tænke mig en pc som der kunne smides xbmc på (live eller over ubuntu) og lægges film/serier ind på. Det skal meget gerne kører 100% uden hakken eller andre problemer og det både i xbmc menuerne men også ved afspilning af blu-ray og diverse tunge film :)
Har søgt lidt og har fundet den her:
Og 2 af de her RAM:
Med denne harddisk:
En fordel ved Zboxen er at jeg godt kunne tænke mig at hænge den på væggen og det er der ikke særligt mange kabinetter der kan hvor det også ser kønt ud. Det jeg bekymre mig mest over er om den er kraftig nok og kan trække det hele uden problemer. En anden bekymring er om det er spild af penge og købe en barebone frem for at bygge det selv. Så ville den højst sandsyneligt ikke kunne hænge på væggen men hvis der er mange penge at spare så er det jo til at overleve ;)
Er fuldstændig åben for forslag og input og håber i kan hjælpe:) på forhånd tak!
Redigeret af KasperZ - 30-Juli-2011 kl. 02:14
|
 |
KasperZ
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juli-2011 kl. 22:29 |
Er der ikke nogen som har noget at sige? :)
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 31-Juli-2011 kl. 07:57 |
hvis du gad søge lidt på ALLE de tråde der er omkring zotac's bokse - så ville du nok ikke behøve at spørge. der er masser af tråde. Det er jo bare en standard atom med nvidia grafik. det vil sige at hvis man søger vil man kunne se at lige netop den nvidia 2.gen grafik er lidt svag til eksempelvis 1080p video. Så problemet er bare at du vil afspille Bluerays fra en linux boks - dutter ikke!!! Der er ikke noget ordentlig software til at afspille skiverne med. især ikke hvis det hele bare skal spille og køre flydende. Så ville jeg gå op i en selvbyg med en i2100 processor eller lignende.
|
 |
Fjeder
Junior bruger
Sted: 9000 Aalborg
Point: 38
|
Sendt: 31-Juli-2011 kl. 11:39 |
Må jeg have lov til at reklamere lidt for min tråd? Jeg har nogen ideer til at lave en lille maskine - selvbygget :) .. Måske du kan bruge min ide :D
|
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
 |
KasperZ
Ny bruger
|
Sendt: 31-Juli-2011 kl. 13:43 |
claus_jac skrev:
hvis du gad søge lidt på ALLE de tråde der er omkring zotac's bokse - så ville du nok ikke behøve at spørge. der er masser af tråde. Det er jo bare en standard atom med nvidia grafik. det vil sige at hvis man søger vil man kunne se at lige netop den nvidia 2.gen grafik er lidt svag til eksempelvis 1080p video. Så problemet er bare at du vil afspille Bluerays fra en linux boks - dutter ikke!!! Der er ikke noget ordentlig software til at afspille skiverne med. især ikke hvis det hele bare skal spille og køre flydende. Så ville jeg gå op i en selvbyg med en i2100 processor eller lignende.
|
Undskyld ulejlighed så. Har søgt men kan fornemme at det har jeg ikke gjort ordentligt så. Blev efter jeg har skrevet tråden opmærksom på linux- bluray problemet hvilket selvfølgelig er noget møg men så må skiverne blive nødt til at rippes da jeg gerne vil undgå windows for at holde prisen/opstartstiden nede.
Hvad jeg har læst mig til efterfølgende her og på andre fora er at det vil køre fint uden problemer på min løsning med afvikling af 1080p video mm. men ikke helt optimalt. Langsomhed i menuer osv.
Hvis man skal undgå det skal man vel op i en dyrere løsning (hvilket jeg gerne ville undgå) eller bygge selv. Problemet med det er at jeg ikke ved nok (endnu) til at kunne udvælge og sammensætte dele så det hele bare spiller :) Men det ville selvfølgelig være et godt tidspunkt at lære det på ;)
Fjeder skrev:
Må jeg have lov til at reklamere lidt for min tråd? Jeg har nogen ideer til at lave en lille maskine - selvbygget :) .. Måske du kan bruge min ide :D |
Tak :) Altid godt med andres erfaringer
|
 |
Fjeder
Junior bruger
Sted: 9000 Aalborg
Point: 38
|
Sendt: 31-Juli-2011 kl. 14:37 |
Selvbyg skal du ikke være bange for... computere er så genialt lavet, at tingene kun passer sammen på en måde og det er den rigtige :D .. så smarte har producenterne trods alt været :)
|
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
 |
Steen6400
Guld medlem
Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
|
Sendt: 31-Juli-2011 kl. 14:53 |
Fjeder skrev:
Selvbyg skal du ikke være bange for... computere er så genialt lavet, at tingene kun passer sammen på en måde og det er den rigtige :D .. så smarte har producenterne trods alt været :) |
Man skal dog stadig læse på lektierne, fx har jeg til DVB-C modtagelse købt CableStar HD2 PCI hvor der i FAQ står:
Question: Are there any known compatibility issues in combination with main boards, which are based on the nVidia nForce 4 chipset?
Answer: Most of our PCI cards are not compatible with most mainboards, based on the nVidia nForce4 chipset.
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
|
 |
KasperZ
Ny bruger
|
Sendt: 31-Juli-2011 kl. 15:03 |
Fjeder skrev:
Selvbyg skal du ikke være bange for... computere er så genialt lavet, at tingene kun passer sammen på en måde og det er den rigtige :D .. så smarte har producenterne trods alt været :) |
Det er heller ikke så meget at samle den som er det svære :P det er mere det med at finde de rigtige stumper og tjekke om de er kompatible med hinanden og vil spille sammen uden problemer som er det jeg finder svært :P
|
 |
KasperZ
Ny bruger
|
Sendt: 31-Juli-2011 kl. 23:02 |
Har nu forsøgt mig selv at finde nogle komponenter til et mediecenter og setuppet er som følger:
Compucase - 8K01 Mini-ITX with 120W PSU
ASUS P8H67-I Deluxe B3, Socket-1155
Intel® Core™ i3-2100T Processor
Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5"
2 x Crucial DDR3 SO-DIMM 1333MHz 2GB CL9
Vil det være en god sammensætning som spiller sammen og vil de leve op til mine krav? Igen det er mit første forsøg på en selvbyg så bær over med mig hvis der er basale fejl ;)
|
 |
stefanb
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
|
Sendt: 01-August-2011 kl. 00:28 |
Synes da det ser fornuftigt ud, men det kan godt gøres billigere...
|
 |
KasperZ
Ny bruger
|
Sendt: 01-August-2011 kl. 11:51 |
stefanb skrev:
Synes da det ser fornuftigt ud, men det kan godt gøres billigere... |
Det ville da absolut være en fordel :) Har lige selv kigget og man kunne skifte bundkortet ud med det her:
ASRock H67M-ITX
Og så købe en wifi dongle ved siden af. Men det var lige det jeg kunne finde. Hvis du havde noget andet i tankerne så del gerne ud af din viden :)
|
 |
madslundt
Bruger
Oprettet: 11-Januar-2010
Point: 183
|
Sendt: 01-August-2011 kl. 12:06 |
Har købt asRock før og gør det ikke igen! Hvis jeg var dig ville jeg købe noget som Asus eller Gigabyte også chipsæt Z68 som er det nyeste.
Hvis du så har penge til overs, så ville jeg installere en SSD til operativsystem og XBMC.
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
|
 |