|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() Sendt: 02-August-2011 kl. 21:04 |
|
Jeg er i gang med at sammensætte en HTPC bl.a. til at optage TV programmer med. Jeg har Stofa fuld pakke + HD pakke og ønsker at kunne optage flere programmer fra samme MUX på hver DVB-C tuner (kun et kodet program er dog ok).
Styresystem bliver Win7-64 med en AMD Athlon64 4850e 2.5GHz og indtil videre har jeg til DVB-C Cablestar HD2 PCI med CA og dertil kommer så senere 1-2 DVB-C tuner mere og nok også en TeVii S480 DVB-S2 DUAL HDTV PCIe. Jeg vil i første omgang ikke ud i noget Linux for det har jeg aldrig prøvet, men måske senere.
Andre funktioner: Afspille TS og DVD-rip med undertekster (ingen BR afspilning)
Ønsker: Styring med iPad og evt. Android over LAN og streaming/styring udefra.
Jeg havde tænkt med at bruge DVBviewer med recording service, men er kommet i tvivl om den understøtter det nummer med MUX optagelser. Er der nogen der kan svare på det?
Er der andre programmer, der er mere velegnet? Jeg har fx ikke noget problem at bruge WMC7 men den tror jeg ikke kan klare optage-opgaven, eller hva?
På forhånd tak
![]() |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
|
WMC kan ikke vise/optage mere end een kanal per MUX ad gangen. Både DVBviewer og mediaportal kan.
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
til W7MC kan du bruge programmet DVBlink som virtual tuner i mellem dine hardware tuner og W7MC.
DVBlink understøtter at nøjes med at bruge en hardware tuner, selv om du ser/optager flere programmer på samme transponder.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() |
|
Vil det sige at man fra WMC's epg så kan optage fx 4 programmer med 1 tuner?
Det skal siges at der på fx 610MHz er Kanal 4, Kanal 5, Canal 9, TV3+, Eurosport, Disney Channel og et par mere, så det er ikke uvæsentligt at kunne optage flere fra samme MUX.
Hvordan så med prioritering med flere tuner? Den skal jo gerne vælge de tuner til ukodet programmer først, så den med Zaptor kortet kan være klar til de kodede programmer? Kan det lade sig gøre?
Og samme spørgsmål til recording service?
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
||
![]() |
||
RasmusR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Is it possible to watch and record two different programs at the same time which are running on the same transponder signal using a single TV tuner card and TVSource? /Rasmus |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
Har 4 tuner og har optaget 6 forskellige programer, med 3 forskellige mediacenter software på en gang.
3 forskellige transponder blev brugt. Kører nyeste beta.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Cool
![]() Bruger du normalt 3 mediacenter programmer eller var det bare for at teste?
Edit: Opretter ny tråd Redigeret af Steen6400 - 03-August-2011 kl. 23:46 |
||
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Jeg har nemlig kigget efter det. Men har ikke rigtig kunnet blive klog på det...
|
||
![]() |
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Selvom dvblink skulle supportere transponder sharing, kan man stadig ikke optage flere kanaler på samme mux med 7mc.
Dette vil gui scheduler nægte.
Med mindre man laver en virtuel tuner pr kanal pr mux...
Eller bruger flere htpc'er.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg håber at Notfast eller Patriarken (eller andre) kan belyse dette noget mere, for jeg har den opfattelse at de begge har prøvet det i WMC7.
|
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Man kan jo udvælge de få programmer man altid optager fra (som er i samme MUX), og give dem hver sin virtuel tuner.
Dvblink v4 understøtter 8 tuner til 7MC.
Så for de få kanaler man som regel benytter, kan det måske komme til at fungere.
Men ikke for alle...
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg siger ikke jeg har prøvet det jeg hentyder til at flere klienter kan bruge den samme kanal. I øvrigt har jeg aldrig været fan af alt det der bullshit med at kunne bruge flere kanaler i et mux samtididigt til det ene eller det andet. Jeg siger jo at man skal købe tunere i stedet for i den anden tråd... Jeg har selv 8... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |