recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage flere programmer fra samme MUX DVB-C?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage flere programmer fra samme MUX DVB-C?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage flere programmer fra samme MUX DVB-C?
    Sendt: 02-August-2011 kl. 21:04
Jeg er i gang med at sammensætte en HTPC bl.a. til at optage TV programmer med. Jeg har Stofa fuld pakke + HD pakke og ønsker at kunne optage flere programmer fra samme MUX på hver DVB-C tuner (kun et kodet program er dog ok).

Styresystem bliver Win7-64 med en AMD Athlon64 4850e 2.5GHz og indtil videre har jeg til DVB-C Cablestar HD2 PCI med CA og dertil kommer så senere 1-2 DVB-C tuner mere og nok også en TeVii S480 DVB-S2 DUAL HDTV PCIe. Jeg vil i første omgang ikke ud i noget Linux for det har jeg aldrig prøvet, men måske senere.

Andre funktioner: Afspille TS og DVD-rip med undertekster (ingen BR afspilning)
Ønsker: Styring med iPad og evt. Android over LAN og streaming/styring udefra.

Jeg havde tænkt med at bruge DVBviewer med recording service, men er kommet i tvivl om den understøtter det nummer med MUX optagelser. Er der nogen der kan svare på det?

Er der andre programmer, der er mere velegnet? Jeg har fx ikke noget problem at bruge WMC7 men den tror jeg ikke kan klare optage-opgaven, eller hva?

På forhånd tak Big smile

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 21:10
WMC kan ikke vise/optage mere end een kanal per MUX ad gangen. Både DVBviewer og mediaportal kan.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 21:51
til W7MC kan du bruge programmet DVBlink som virtual tuner i mellem dine hardware tuner og W7MC.
DVBlink understøtter at nøjes med at bruge en hardware tuner, selv om du ser/optager flere programmer på samme transponder.
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

til W7MC kan du bruge programmet DVBlink som virtual tuner i mellem dine hardware tuner og W7MC.
DVBlink understøtter at nøjes med at bruge en hardware tuner, selv om du ser/optager flere programmer på samme transponder.

Vil det sige at man fra WMC's epg så kan optage fx 4 programmer med 1 tuner?

Det skal siges at der på fx 610MHz er Kanal 4, Kanal 5, Canal 9, TV3+, Eurosport, Disney Channel og et par mere, så det er ikke uvæsentligt at kunne optage flere fra samme MUX.

Hvordan så med prioritering med flere tuner? Den skal jo gerne vælge de tuner til ukodet programmer først, så den med Zaptor kortet kan være klar til de kodede programmer? Kan det lade sig gøre?

Og samme spørgsmål til recording service?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 07:59

Det er nu ikke korrekt, hvis man ellers skal tro DVBlogics egen FAQ:

Is it possible to watch and record two different programs at the same time which are running on the same transponder signal using a single TV tuner card and TVSource?
No, DVBLink TVSource currently does not support transponder sharing. However TVSource supports sharing of the single channel, which may be particularly useful for network installation – e.g. several clients can watch the same channel from a single tuner at the same time.

/Rasmus

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 22:27
Har 4 tuner og har optaget 6 forskellige programer, med 3 forskellige mediacenter software på en gang.

3 forskellige transponder blev brugt.

Kører nyeste beta.
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2011 kl. 23:09

Har 4 tuner og har optaget 6 forskellige programer, med 3 forskellige mediacenter software på en gang.

Cool Big smile

Bruger du normalt 3 mediacenter programmer eller var det bare for at teste?

Kan du eller andre lige ridse pro og contra op for for de 2 løsninger
1. WMC7 + DVBlink + remotepotato
2. DVBviewer + recording service

Edit: Opretter ny tråd

Redigeret af Steen6400 - 03-August-2011 kl. 23:46
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 14:03

3 forskellige transponder blev brugt.

Kører nyeste beta.
Så de kommer med "transponder sharing" funktionalitet i v4?
Jeg har nemlig kigget efter det. Men har ikke rigtig kunnet blive klog på det...

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 09:29
Selvom dvblink skulle supportere transponder sharing, kan man stadig ikke optage flere kanaler på samme mux med 7mc.
Dette vil gui scheduler nægte.
Med mindre man laver en virtuel tuner pr kanal pr mux...
Eller bruger flere htpc'er.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af mm-bob mm-bob skrev:

Selvom dvblink skulle supportere transponder sharing, kan man stadig ikke optage flere kanaler på samme mux med 7mc.

Jeg håber at Notfast eller Patriarken (eller andre) kan belyse dette noget mere, for jeg har den opfattelse at de begge har prøvet det i WMC7.

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg håber at Notfast eller Patriarken (eller andre) kan belyse dette noget mere, for jeg har den opfattelse at de begge har prøvet det i WMC7.

Det kan lade sig gøre hvis dvblink kan lave en virtuel tuner pr kanal i en given MUX.
Man kan jo udvælge de få programmer man altid optager fra (som er i samme MUX), og give dem hver sin virtuel tuner.
Dvblink v4 understøtter 8 tuner til 7MC.
Så for de få kanaler man som regel benytter, kan det måske komme til at fungere.
Men ikke for alle...

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg siger ikke jeg har prøvet det jeg hentyder til at flere klienter kan bruge den samme kanal. I øvrigt har jeg aldrig været fan af alt det der bullshit med at kunne bruge flere kanaler i et mux samtididigt til det ene eller det andet. Jeg siger jo at man skal købe tunere i stedet for i den anden tråd... Jeg har selv 8...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu